Sökning: "b-uppsats Media"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden b-uppsats Media.

  1. 1. Männ-i-skors identitet : en studie om skor som medium, identitet och signaler

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Goliath Ivarsson; Lovisa Bard; [2022]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna B-uppsats demonstrerar media- och kommunikationsstudenterna Lovisa och Goliath skors eminenta roll, som ett form av medium, i den nutida processen för identitetsskapande specifikt hos Lundastudenter. Uppsatsen ämnar att kartlägga de identitetsmarkörer och signaler som skor sägs bära med sig. LÄS MER

  2. 2. Privat information på sociala medier. : Vilka faktorer kan påverka vilka kvinnor som offentliggör privat information på Sociala medier?

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Elin Larsson; [2014]
    Nyckelord :Sociala medier; information; privat; social media; private;

    Sammanfattning : Syftet med denna B-uppsats i informatik är att få en bild av samt få bättre förståelse för vilka faktorer det är som kan påverka vilka kvinnor i åldern 18-25 som offentliggör privat information på sociala medier.  Dock har inte djupintervjuer tillämpats utan enkäter, vilket annars är normalt för ett kvantitativt tillvägagångssätt. LÄS MER

  3. 3. Twilight - en alternativ religion för det tjugoförsta århundradet

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linn Olsson; Mirja Danielsson; [2012]
    Nyckelord :twilight; identitet; religion; tro; paranormal romance; vampyrer; populärkultur; övernaturliga fenomen; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: ”Twilight – en alternativ religion för det tjugoförsta århundrandet” – En text och receptionsanalys av Twiligth som populärkulturellt fenomen. Ämne: Medie- och kommunikationsvetenskap vid Instutitionen för Kommunikation och Medier, Lunds Universitet Kurs: MKVA21:4, B-uppsats, HT 2011 Författare: Mirja Danielson & Linn Olsson Handledare: Marja Åkerström Nyckelord: twilight, identitet, religion, tro, paranormal romance, vampyrer, populärkultur, övernaturliga fenomen. LÄS MER

  4. 4. Hur marknadsför sig fastighetsmäklarbranschen genom sociala medier idag och hur skulle detta kunna utvecklas?

    M1-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jeanette Malmström; [2012]
    Nyckelord :Fastighetsmäklarbranschen; fastighetsmäklare; sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: Hur marknadsför sig fastighetsmäklarbranschen genom sociala medier idag och hur skulle detta kunna utvecklas?   Nivå: B-uppsats     Författare: Jeanette Malmström   Handledare: Jonas Molin, Lecturer, Ph.D. LÄS MER

  5. 5. Entitetsupplevelser i media : en jungiansk analys av psykologiska och terapeutiska funktioner och dysfunktioner i media

    Kandidat-uppsats, Ämnesavdelningen för kultur- och religionsvetenskap

    Författare :Johanna Hertzberg; [2010]
    Nyckelord :jungiansk psykologi; entitet; entitetsupplevelser; spöken; ockultism; närvarokänsla; religiösa upplevelser; andar; apparitioner; komplex; numen; parapsykologi;

    Sammanfattning : Då ockultism i aktuella massmediala sammanhang har ökat de senaste åren har även en ökning av personer som medverkar med sin problematik ökat i massmedia. Forskning på hur massmedia påverkar människor i denna utsatta situation är näst intill obefintligt och har med hjälp av den allmänna debatten börjat ta fart inom andra kategorier inom massmedia, t. LÄS MER