Sökning: "bedömning i vuxenutbildning"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden bedömning i vuxenutbildning.
1. Formativ, skriftlig bedömning för elever på Komvux i svenska för invandrare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : De flesta forskningsresultat som tagits fram när det gäller skriftlig, formativ bedömning grundar sig på undersökningar gjorda inom grundskolan, gymnasieskolan eller universiteten medan det saknas forskning inom vuxenutbildning och speciellt inom den svenska kontexten och då inom området andraspråksinlärning för vuxna. Syftet med studien är att bidra med kunskap om den formativa, skriftliga bedömningen på Komvux i svenska för invandrare. LÄS MER
2. Tjänstekvalitet som mellanbegrepp : Om bedömning av tjänstekvalitet vid Vux Västerås
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Besluts-, risk- och policyanalysSammanfattning : Att tillhandahålla vuxenutbildning är en skyldighet som Sveriges kommuner åläggs enligt Skollagen. I samma lag anges att inriktningen på det systematiska kvalitetsarbete ska vara att de nationella målen (som uttrycks i Läroplan för Vuxenutbildningen) uppfylls. LÄS MER
3. Bedömning inom grundläggande vuxenutbildning utifrån ett inlärningsgrammatiskt perspektiv
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språketSammanfattning : Av all forskning som idag bedrivs inom utbildning och lärande är det en förhållandevis liten del som skrivs om vuxenutbildningen och en ännu mindre del som handlar om vuxnas lärande på sitt andraspråk. Denna slutsats görs i en omfattande statlig utredning om vuxnas lärande med fokus på kvalitet och likvärdighet (KLIVA-utredningen 2020:458). LÄS MER
4. Likvärdig bedömning och betygsättning i svenskämnet : En studie om likvärdighet i svensklärares bedömning och betygsättning på gymnasium och vuxenutbildning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Bedömning och betygsättning är ett ständigt aktuellt ämne i skoldebatten. Likvärdigheten i lärares bedömningar och betygsättningar är av yttersta vikt eftersom betygsättning är myndighetsutövning som påverkar elevens möjlighet till vidare utbildning och arbete. LÄS MER
5. Det pedagogiska mötet. En undersökning om formativ bedömning och lärande i kriminalvårdens vuxenutbildning
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15av 90 hpProgram och/eller kurs: SPP 610, Specialpedagogiska programmetNivå: Avancerad nivåTermin/år: Ht/2018Handledare: Lars RönnmarkExaminator: Joanna GiotaRapport nr: HT18-2910-274- SPP610Nyckelord: Formativ bedömning, kriminalvård, återkoppling, bedömning, distansering, närmande, kognitiv påfrestning, kommunikation distansundervisning.Syfte: Denna undersöknings syfte är att titta på det pedagogiska mötet i en bedömningssituation hos lärare inom Kriminalvården. LÄS MER