Sökning: "behov av offentlig förvaltning"
Visar resultat 6 - 10 av 44 uppsatser innehållade orden behov av offentlig förvaltning.
6. 1177 med digitala hjälpmedel för syn-nedsättningar : Hur väl förberedd är 1177 för användare med digitala hjälpmedel
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Bakgrund: Offentliga tjänster som 1177 har via ”Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service” krav på att de ska vara tillgängliga for alla i Sverige oavsett funktionsvariationer. Men hur bra fungerar en tjänst som 1177 for en målgrupp med grövre synnedsättningar och behov att använda digitala verktyg för att använda 1177? Det här arbetet vill undersöka det med de har två fragorna: Vilka synpunkter har de med synnedsättning om 1177? och Hur är deras upplevelser jämfört med de krav från “Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service” som ställs på 1177? via en fallstudie. LÄS MER
7. Hur kan hyreskontrakt utvecklas i offentlig förvaltning för att möta hyresgästernas behov? : En fallstudie av Teknikringen 10B
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Behovet av kontorslokaler har förändrats kraftigt under de senaste åren. Denna rapport är en fallstudie på Teknikringen 10 B på KTH:s campusområde, där delar av ABE-skolan har sitt kontor. Här sitter institutionen för Fastigheter och Byggande och SEED. LÄS MER
8. DEMOKRATI OCH DIGITAL UTVECKLING Chefsperspektiv i folkbiblioteket under Covid-19-pandemin
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Mot bakgrund av möjligheter och utmaningar svenska folkbibliotek ställs inför i samband med digital transformation är syftet med denna studie att undersöka hur bibliotekschefer ser på bibliotekets digitala utveckling i förhållande till det demokratiska uppdraget. Teoretisk utgångspunkt är Goffmans teori om referensramar och studien avgränsas till chefernas upplevelser under perioden mars 2020 – mars 2021, från starten av Covid-19-pandemin och ett år framåt. LÄS MER
9. Kunskapsöverföring mellan projektledare och upphandlare vid offentlig upphandling av byggentreprenader
Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltningSammanfattning : Offentlig upphandling av byggentreprenader är en komplex process som involverar både generell kompetens inom upphandling relaterad till upphandlingsförfaranden enligt Lagen om offentlig upphandling och kompetens inom projektledning för att välja entreprenadform, ersättningsform, samverkansform och för att utforma tilldelningskriterier. En utveckling av upphandlingen förutsätter att projektledare, och upphandlare, samarbetar och är involverade i utvecklingsprocessen. LÄS MER
10. Offentliga värden och deras färd genom tid och rum
Master-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är bidra till en diskussion om hur offentliga värden realiseras i den offentliga förvaltningen. Syftet grundas i att diskussionen om offentliga värden inom tidigare forskning främst förs på ett normativt plan och därför finns ett behov att studera realiseringen av värdena. LÄS MER