Sökning: "belastning transportsektorn"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden belastning transportsektorn.
1. Supercharge Your Journey : Mikrointeraktioner till er tjänst
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : För att klara Parisavtalets mål om att begränsa den globala uppvärmningen till 1,5 grader är transportsektorn en viktig faktor då den svarar för nära en fjärdedel av Europas växthusgasutsläpp. Användningen av energi från förnybara energikällor inom transport har ökat de senaste åren, med Sverige som bäst inom EU. LÄS MER
2. Optimering och analys av fullskalig elbilsladdning i elnätet för nyttjande vid dimensionering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för teknikvetenskap och matematikSammanfattning : Vi står inför en fantastisk spännande men utmanande tid gällande den gröna omställningen. För att omställningen ska ske behövs en stor förändring göras inom transportsektorn. Denna process är redan i full gång och elbilar etablerar sig mer och mer på marknaden för varje år som går. LÄS MER
3. The local potential of V2G : Estimation of the benefits of Vehicle to Grid in the energy community of Stenberg
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In the countries willing to follow an energy transition towards decarbonization, a strong emphasis is put on electrification. Carbon-free power production tends to rely more on intermittent renewable energies, bringing many uncertainties on the electricity output to the grid. LÄS MER
4. Elbilsladdnings påverkan på elnätet : Simuleringar av Gävles lokala elnät med olika laddningsmönster
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Energisystem och byggnadsteknikSammanfattning : Transportsektorn står inför en omställning från förbränningsfordon till eldrivna fordon. Detta är en åtgärd för att minska koldioxidutsläppet inom transportsektorn och därmed reducera klimatpåverkan. LÄS MER
5. Hierarchical Control for Adaptive EV Charging : A multilevel control strategy for scheduling and control of EV chargers
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Demand- side management is becoming an effective method that is being widely exploited by the balance markets, but not much of the demand flexibility is currently exploited in residential demand- side management. Electric Vehicles (EVs), with their significant presence in the transportation sector, is a critical load for residential demand- side management. LÄS MER