Sökning: "beskrivning av marknad"
Visar resultat 11 - 15 av 41 uppsatser innehållade orden beskrivning av marknad.
11. Storytelling inom extern kommunikation : En kvalitativ studie om hur startupföretag använder sig av storytelling inom den externa innehållsmarknadsföringen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Företagskulturen har förändrats i Sverige och det blir vanligare att startupföretag etablerar sig på marknaden. Dessa startupföretag lider av strukturella begränsningar gällande resurser och tillgångar. Samtidigt konkurrerar de på en marknad bland större, mer etablerade företag. LÄS MER
12. Värdeskapande och värdefångade i mobila applikationer
Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Utveckling av tjänster som förmedlas via mobil applikationsteknik har i dagens IT-samhälle blivit en helt egen marknad, där mängder av aktörer försöker göra sig hörda med allt ifrån nya innovativa tjänster till vidareutveckling av befintliga tjänster. I dessa tjänster vill aktörer hitta nya användningsområden genom att utnyttja den mobila tekniken. LÄS MER
13. Evar : En produktutveckling och formgivning av cykelbelysning med LED som ljuskälla
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Avdelningen för maskin- och materialteknikSammanfattning : Evar är ett examensarbete, om 22,5 HP individuellt utfört av André Runling under våren 2012 vid Karlstads universitet, till högskoleingenjörsprogrammet i innovationsteknik och design. Uppdragsgivare för projektet har varit Johan Larsvall, industridesigner och ägare av Idesign i Stockholm. LÄS MER
14. Potential för pannvedsförsäljning i Nederländerna : en marknadsundersökning
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Detta examensarbete skrevs på uppdrag av Södra skogsägarna. Syftet med arbetet var att fördjupa kunskapen om marknaden för pannved i Nederländerna. Arbetet beskriver bland annat kunder till vedföretagen, priser för ved, var veden kommer ifrån samt hur vedföretagen ser på framtiden inom vedmarknaden. LÄS MER
15. Diversifieringsmöjligheter för ett mindre företag på en annan marknad - en strategisk fallstudie av vindkraftsbranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att beskriva och analysera hur ett mindre företag kan etablera sig och skapa konkurrensfördelar på en annan marknad. För att undersöka ovanstående frågeställning har uppsatsen tre delsyften: a. bygga upp en teoretisk referensram. b. LÄS MER