Sökning: "beskrivning av marknad"

Visar resultat 11 - 15 av 41 uppsatser innehållade orden beskrivning av marknad.

  1. 11. Storytelling inom extern kommunikation : En kvalitativ studie om hur startupföretag använder sig av storytelling inom den externa innehållsmarknadsföringen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sacharias Sjöqvist; Alexander Mörén Rolandsson; [2015]
    Nyckelord :marknadsföring; storytelling; historieberättande; startup; start up; extern kommunikation; innehållsmarknadsföring; content marketing;

    Sammanfattning : Företagskulturen har förändrats i Sverige och det blir vanligare att startupföretag etablerar sig på marknaden. Dessa startupföretag lider av strukturella begränsningar gällande resurser och tillgångar. Samtidigt konkurrerar de på en marknad bland större, mer etablerade företag. LÄS MER

  2. 12. Värdeskapande och värdefångade i mobila applikationer

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Daniel Johansson; Pierre Gustafsson; Anders Björäng; [2013-09-20]
    Nyckelord :Mobil applikation; Värdeskapande; Värdefångande; Affärsmodell; Värdenätverk; Critical Design Issues;

    Sammanfattning : Utveckling av tjänster som förmedlas via mobil applikationsteknik har i dagens IT-samhälle blivit en helt egen marknad, där mängder av aktörer försöker göra sig hörda med allt ifrån nya innovativa tjänster till vidareutveckling av befintliga tjänster. I dessa tjänster vill aktörer hitta nya användningsområden genom att utnyttja den mobila tekniken. LÄS MER

  3. 13. Evar : En produktutveckling och formgivning av cykelbelysning med LED som ljuskälla

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Avdelningen för maskin- och materialteknik

    Författare :André Runling; [2013]
    Nyckelord :LED; product development; design; industrial design; innovation; LED; produktutveckling; formgivning; design; industridesign; tekniks design; innovation;

    Sammanfattning : Evar är ett examensarbete, om 22,5 HP individuellt utfört av André Runling under våren 2012 vid Karlstads universitet, till högskoleingenjörsprogrammet i innovationsteknik och design. Uppdragsgivare för projektet har varit Johan Larsvall, industridesigner och ägare av Idesign i Stockholm. LÄS MER

  4. 14. Potential för pannvedsförsäljning i Nederländerna : en marknadsundersökning

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Samuel Johnsson; [2013]
    Nyckelord :förnyelsebar energi; omvärldsanalys; import; export; vedförsäljare; ved; renewable energy; environmental scanning; firewood sales; wood;

    Sammanfattning : Detta examensarbete skrevs på uppdrag av Södra skogsägarna. Syftet med arbetet var att fördjupa kunskapen om marknaden för pannved i Nederländerna. Arbetet beskriver bland annat kunder till vedföretagen, priser för ved, var veden kommer ifrån samt hur vedföretagen ser på framtiden inom vedmarknaden. LÄS MER

  5. 15. Diversifieringsmöjligheter för ett mindre företag på en annan marknad - en strategisk fallstudie av vindkraftsbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Andersson; Sofia Starkman; [2012]
    Nyckelord :Konkurrensfördelar; kärnkompetens; omvärldsanalys; SME:s; strategisk kapacitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att beskriva och analysera hur ett mindre företag kan etablera sig och skapa konkurrensfördelar på en annan marknad. För att undersöka ovanstående frågeställning har uppsatsen tre delsyften: a. bygga upp en teoretisk referensram. b. LÄS MER