Sökning: "beskrivning av marknad"

Visar resultat 16 - 20 av 41 uppsatser innehållade orden beskrivning av marknad.

  1. 16. Konsulters beskrivning av Big Data och dess koppling till Business Intelligence

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Henrik Besson; [2012]
    Nyckelord :Big Data; Business Intelligence; stordata; data; information; informationshantering; analysmetoder; datatyper; beslutsstöd; Hadoop; MapReduce; Data Mining; Datawarehousing; informationsutvinning;

    Sammanfattning : De allra flesta av oss kommer ständigt i kontakt med olika dataflöden vilket har blivit en helt naturlig del av vårt nutida informationssamhälle. Dagens företag agerar i en ständigt föränderlig omvärld, och hantering av data och information har blivit en allt viktigare konkurrensfaktor. LÄS MER

  2. 17. Framtagning av Arbetsprocess för Generering av Globala Elementblad med stöd av Digitala Underlag : – Ett koncept med dagens programvaruportfölj för Scanias chassimontering

    Master-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Markus Granberg; [2012]
    Nyckelord :Assembly process planning; motion time studies; work process; Monteringsberedning; tidsstudier; arbetsprocess;

    Sammanfattning : Scania verkar på en global marknad med tillverkning på flera orter och en förutsättning för att kunna garantera kvalité på de produkter som levereras, oavsett vart de produceras, är ett konsekvent tillämpat standardiserat arbetssätt vid tillverkning och montering. Monteringsbeskrivningar - eller elementblad som de benämns på Scania är en viktig del i att kommunicera detta "standardiserade arbetssätt" över hela företaget och alla desstillverkningsenheter. LÄS MER

  3. 18. Same, Same but Different : -        Konsten att överföra kvalité mellan två länder

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Frida Jansson; Emilia Okada; Matilda Sjödahl; [2011]
    Nyckelord :Kvalité; Polen; Internationalisering; Överföring; Etablering; Globalisering; Nätverk; Relationsmarknadsföring; Språk och Kultur;

    Sammanfattning : Vårt syfte med uppsatsen är att undersöka svenska företags internationaliseringsprocess till Polen. Vi har valt att fokusera på kvalité och hur man förmedlar kvalité vid internationalisering till ett nytt land och i vårt fall, Polen. LÄS MER

  4. 19. Verksamhetsövergångar inom tågbranschen. Beskrivning och analys av processerna hos ett internationellt järnvägsbolag.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Sandra Håkansson; [2011]
    Nyckelord :6 b § LAS; överlåtelsedirektivet; verksamhetsövergång; övergångsprocess; järnvägsbolag; fallstudie; Law and Political Science; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Avvecklingen av handelshinder mellan medlemsstaterna och upprättandet av en gemensam marknad inom EU medförde ökade omstruktureringar av företag, vilket sin tur resulterade i att det ansågs nödvändigt med regler som skyddar arbetstagarnas rättigheter vid byte av arbetsgivare. Överlåtelsedirektivet antogs ursprungligen år 1977, men har sedan ändrats till det nu gällande direktivet 2001/23/EG. LÄS MER

  5. 20. Byggnation pågår : - Uppbyggnaden av brand equity i en B2B-kontext genom märkeskännedom, märkesassociationer, upplevd kvalitet, märkeslojalitet och exklusiva rättigheter

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Alexander Jägerfall; Jesper Mårtensson; [2011]
    Nyckelord :B2B; brand equity; märkeskännedom; märkesassociationer; upplevd kvalitet; märkeslojalitet; varumärke; exklusiva rättigheter;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Byggnation pågår – uppbyggnaden av brand equity i en B2B-kontext genom märkeskännedom, märkesassociationer, upplevd kvalitet, märkeslojalitet och exklusiva rättigheter. Författare: Jesper Mårtensson och Alexander Jägerfall Ämne: Kandidatuppsats i Marknadsföring, 15 hp Nyckelord: B2B, brand equity, märkeskännedom, märkesassociationer, upplevd kvalitet, märkeslojalitet, varumärke, exklusiva rättigheter Problemformulering: Hur kan svenska företag verksamt på en B2B-marknad arbeta med byggstenarna märkeskännedom, märkesassociationer, upplevd kvalitet, märkeslojalitet och exklusiva rättigheter som tillsammans utgör brand equity? Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva hur företag verksamma på en B2B-marknad kan arbeta med märkeskännedom, märkesassociationer, upplevd kvalitet, märkeslojalitet och exklusiva rättigheter samt vilka effekter det får, för att öka förståelsen för varumärkesbyggnad i B2B företag. LÄS MER