Sökning: "c uppsats om undervisning"

Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden c uppsats om undervisning.

  1. 1. Perspektiv på hälsa i idrott & hälsa : En jämförande textanalys av Sverige och Nordirland

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Linus Södergren; Dennis Lööf; [2023]
    Nyckelord :patogent; salutogent; läroplansanalys; idrott och hälsa; Nordirland; Sverige.;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats är att undersöka och jämföra perspektiven på hälsa i läroplanerna i Sverige och Nordirland. Undersökningen är en jämförande textanalys av den svenska kursplanen för idrott och hälsa 1 och den nordirländska kursplanen för Physical Education i Key Stage 4. LÄS MER

  2. 2. Nätbaserad undervisning : För- och nackdelar i andraspråksundervisning ur elevperspektiv på en SFI C-kurs

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Svenska som andraspråk

    Författare :Ana Begenisic; [2022]
    Nyckelord :SFI C-elever; lärplattform; svenska för invandrare; distansundervisning; lärarrespons;

    Sammanfattning : Sverige står idag inför en stor digitaliseringsutmaning med avseende på de stora samhällsförändringarna som skett runt om i världen på grund av coronapandemin. Sedan mars 2020 har vuxenutbildningen och SFI organiserats om till distansundervisning. LÄS MER

  3. 3. Vad betyder begreppet hälsa för elever i årskurs nio? En kvalitativ studie.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Nellie Hultman; Victor Mellberg; [2021]
    Nyckelord :hälsa; elever; idrott och hälsa; KASAM; undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats är att undersöka hur ett antal elever i årskurs nio uppfattar begreppet hälsa. Som bakgrund till studien görs en genomgång om skolans uppdrag kopplat till hälsa, rådande definitioner av begreppet samt en redogörelse av två vanligt förekommande hälsoperspektiv. LÄS MER

  4. 4. Geografi i årskurs 7-9 : En undersökning av högstadieelevers tankar om och attityder till ämnet Geografi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Peder Dahlman; [2019]
    Nyckelord :Geography; Specialist Teacher; Pupils; Attitudes; Thoughts; Secondary School; Year 7; Year 8; Year 9; Nybro; Småland; Geografi; Ämneslärare; Elever; Attityder; Tankar; Högstadiet; Årskurs 7; Årskurs 8; Årskurs 9; Nybro; Småland;

    Sammanfattning : I föreliggande C-uppsats i Geografi söker jag ta mig an ett avgränsat ämnesområde i skolans värld genom att undersöka vad högstadieelever tänker och känner inför ämnet Geografi. Syftet med undersökningen är således att undersöka högstadieelevers tankar om och attityder till skolämnet Geografi. LÄS MER

  5. 5. Galaterbrevet 6:6 : Vem ska dela vad?

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Bengt Ödman; [2019]
    Nyckelord :κοινωνέω; ἀγαθά; ἐν πᾶσιν ἀγαθοῖς; κατηχουμενος; Galaterbrevet; Nya testamentet; Paulus; tolkning; understöd; delaktighet; katekumen; lärare; elev;

    Sammanfattning : Galatians 6:6 is commonly interpreted as instructing pupils to provide material support to their teachers, in return for the teaching received. It does not seem, however, that this is what the immediate context is about. LÄS MER