Sökning: "case study of e-commerce"

Visar resultat 26 - 30 av 295 uppsatser innehållade orden case study of e-commerce.

  1. 26. Hangers - The plastic straws of the Fashion Industry? - A case study of single-used plastic hangers

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Matilda Börlin; Sara Mattsson; [2022-08-03]
    Nyckelord :Logistics; fashion industry; hangers; single-used plastic hangers; pre-hanged clothes; sustainability; circularity;

    Sammanfattning : In line with globalization, increased customer awareness, and increasingly stringent regulations regarding sustainability, the fashion industry faces huge challenges in line with several dimensions of sustainability. Until today, the biggest focus has been on environmental improvements linked to transportations and environmentally sustainable textiles. LÄS MER

  2. 27. Breaking the Time Preference : A study of home delivery

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Gustav Alvinsson; [2022]
    Nyckelord :Time preference; last-mile delivery; consumer preference; Tidspreferens; last-mile delivery; frakt; fraktpreferens; konsumentpreferenser;

    Sammanfattning : Bakgrund. E-handel ökar ständigt, och med det även frakt av ehandelsvaror. Frakten som skrivs om i den här studien syftar till den frakt som sker mellan en återförsäljare och en slutkonsument. Denna är i texten kallad last-mile delivery. LÄS MER

  3. 28. Designen leder vägen : En kvalitativ studie om att skapa positiv användarupplevelse och hög användarnytta vid uppgiftsorienterade informationssystem

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Mikael Jakobsson; Theodor Lindahl; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; User experience; Usability; Attention; Digital navigation; Visual hierarchy; The Kano modell; E-handel; Användarupplevelse; Användbarhet; Uppmärksamhet; Digital navigering; Visuell hierarki; Kanos modell;

    Sammanfattning : Ett faktum som inte går obemärkt förbi är den ständigt ökade e-handeln. E-handelnökar på många plan världsvitt. Både antalet e-handelsbutiker som tillkommerdagligen och antalet konsumenter som använder e-handeln genom att köpaprodukter eller tjänster blir bara fler. LÄS MER

  4. 29. Identification and implementation of sustainability indicators in e-commerce for electronic goods: a Swedish case study

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Jasmin Ella Masic; [2022]
    Nyckelord :Electronic goods; E-commerce; Sustainability; Indicators; Consumer Behaviour; Social sustainability; Environmental sustainability; Sustainable development; circularity;

    Sammanfattning : When looking at shopping online there is a large amount of waste and mass consumption associated with it, therefore the topic of sustainability within e-commerce is a rising. There is research within shopping more sustainably for fashion and beauty, however there is a gap in the market when looking at the electronic goods sector. LÄS MER

  5. 30. Influence of COVID-19 on E-commerce sales : The omnichannel strategies case of the retail businesses in Sweden

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Joel Dorian Aguilar Montaño; [2022]
    Nyckelord :omnichannel; in-store; online sales; Covid19; retailer;

    Sammanfattning : Purpose - This thesis aims to describe the strategies employed by omnichannel experts in Swedish retail shops during the Covid19 pandemic. Furthermore, the integration of the physical and online channels is studied to describe the methods used to increase sales, especially in the online channels. LÄS MER