Sökning: "channels of influence"

Visar resultat 21 - 25 av 331 uppsatser innehållade orden channels of influence.

  1. 21. Channel Estimation and Power Control Algorithms in the Presence of Channel Aging

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yan Bixing; [2023]
    Nyckelord :Fading channel; auto-regressive model; power allocation; uncrewed aerial vehicle networks; Fading kanal; auto-regressiv modell; krafttilldelning; obemannade flygfordonsnätverk;

    Sammanfattning : Power allocation algorithms that determine how much power should be allocated to pilot and data symbols play an important role in addressing the trade-off between accurate channel estimation and high high spectral efficiency for data symbols in the presence of time-varying fading channels. Dealing with this trade-off is highly non-trivial when the channel changes or ages rapidly in time. LÄS MER

  2. 22. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filippa Olin; Zaza Lindau; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; podcast; retorik; ethos; logos; pathos; storytelling; identifikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  3. 23. Stereo techniques and time delay compensation in classical music recording, the impact on the preferred spot microphone level in a mix

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Oscar Thor; [2023]
    Nyckelord :audio technology; recording; classical music; stereo techniques; A B; ORTF; X Y; Blumlein; spot microphones; level; time delay compensation; clarinet; violin; piano;

    Sammanfattning : This study investigates whether different stereo techniques used as a main array influences the preferred level from spot microphones when combined in a mix. Time delay compensation and its influence on spot microphone level was also examined. A clarinet soloist and a violin & piano duo were recorded as stimuli. LÄS MER

  4. 24. From Boom to Bust: Unfolding the association between business cycles and the mental health of Swedish children

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Maja Juväng; Thilda Horvath; [2023]
    Nyckelord :Child mental health; Health economics; Business Cycles; Unemployment rate; Fixed effects model; Business and Economics;

    Sammanfattning : An extensive body of literature links macroeconomic conditions to mortality and diverse health outcomes in adulthood, but largely ignores the impact on children. Sweden is currently at the verge of an economic downturn, while mental health disorders and psychosomatic problems are the most common health issue amongst children. LÄS MER

  5. 25. Delade upplevelser och förändrade smaker : En kvantitativ studie om hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters attityder till restauranger

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Malin Augustsson; Isabelle Hedberg; [2023]
    Nyckelord :User-Generated content; Brand attitude; Attitude components; Restaurant; Purchase intention; Användargenererat innehåll; Varumärkesattityd; Attitydkomponenter; Restaurang; Köpintention;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: I vilken grad påverkar användargenererat innehåll konsumenters tre dimensioner av attityder till företag i restaurangbranschen? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder till företag inom restaurangbranschen. Resultatet av att analysera de tre dimensionerna av attityder; kognition, affektion och konation kan hjälpa företag att förstå i hur stor grad användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder. LÄS MER