Sökning: "channels of influence"
Visar resultat 21 - 25 av 331 uppsatser innehållade orden channels of influence.
21. Channel Estimation and Power Control Algorithms in the Presence of Channel Aging
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Power allocation algorithms that determine how much power should be allocated to pilot and data symbols play an important role in addressing the trade-off between accurate channel estimation and high high spectral efficiency for data symbols in the presence of time-varying fading channels. Dealing with this trade-off is highly non-trivial when the channel changes or ages rapidly in time. LÄS MER
22. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER
23. Stereo techniques and time delay compensation in classical music recording, the impact on the preferred spot microphone level in a mix
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : This study investigates whether different stereo techniques used as a main array influences the preferred level from spot microphones when combined in a mix. Time delay compensation and its influence on spot microphone level was also examined. A clarinet soloist and a violin & piano duo were recorded as stimuli. LÄS MER
24. From Boom to Bust: Unfolding the association between business cycles and the mental health of Swedish children
Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : An extensive body of literature links macroeconomic conditions to mortality and diverse health outcomes in adulthood, but largely ignores the impact on children. Sweden is currently at the verge of an economic downturn, while mental health disorders and psychosomatic problems are the most common health issue amongst children. LÄS MER
25. Delade upplevelser och förändrade smaker : En kvantitativ studie om hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters attityder till restauranger
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Forskningsfråga: I vilken grad påverkar användargenererat innehåll konsumenters tre dimensioner av attityder till företag i restaurangbranschen? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder till företag inom restaurangbranschen. Resultatet av att analysera de tre dimensionerna av attityder; kognition, affektion och konation kan hjälpa företag att förstå i hur stor grad användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder. LÄS MER