Sökning: "children’s spontaneous exploration"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden children’s spontaneous exploration.
1. Motorisk utveckling i förskolans utomhusmiljö : En kvalitativ studie om förskollärares arbetssätt med de yngsta barnensmotorik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet med studien var att bidra med kunskap om hur förskollärare främjar deyngsta barnens motoriska utveckling i förskolans utomhusmiljö. Studienämnade också belysa den variation som kan finnas i utformningen avutomhusmiljön på olika förskolor. Åtta förskollärare på olika förskolor intervjuades i semistruktureradeintervjuer. LÄS MER
2. Den schemalagda spontanitetens institution : En kvalitativ studie av barns spontana utforskande i förskolans schemalagda verksamhet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The primary purpose of this study is to investigate the tension between children’s spontaneous exploration and the preschool's scheduled routines. A day in preschool is on one hand signified by interpersonal meetings, the preschool pedagogues are highly aware in their encounter with the children, the interaction is both warm and professional. LÄS MER
3. En studie om vad åtta pedagoger uppfattar att ett stöttande av barns spontana utforskande av skriftspråk handlar om
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : This essay discusses children's spontaneous exploration of the written language. The aims is toinvestigates preschool teachers perception of supporting children in the spontaneous exploration ofthe written language. LÄS MER
4. Ska vi leka med musik? : Om förutsättningar för barns eget kreativa musikutforskande inom ramen för förskolans verksamhet och tillsammans med vuxna
Magister-uppsats, Örebro universitet/MusikhögskolanSammanfattning : Uppsatsen strävar efter att utveckla kunskap om sambandet mellan förskollärares didaktiska ingripanden och förskolebarns möjligheter till att kreativt utforska och uttrycka musik. Undersökningen utgår från ett kulturpsykologiskt perspektiv som betonar interaktionen och det individuella kreativa prövandets betydelse för det musikaliska lärandet. LÄS MER