Sökning: "civilekonom"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade ordet civilekonom.
6. Effekter på varumärken vid företagsfusioner
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan; Karlstads universitet/Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : .... LÄS MER
7. Intern kontroll av värdering till verkligt värde : Hur kan tillförlitligheten påverkas?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Verkliga värden uppges ofta vara relevanta i och med att de avspeglar aktuella händelser, men däremot ifrågasätts deras tillförlitlighet. Framförallt för sådana verkliga värden som kategoriseras inom nivå tre av den värderingshierarki som finns i redovisningsstandarden IFRS 13. LÄS MER
8. Värdering av immateriella tillgångar : Hur tolkar banker betydelsen av immateriella tillgångar vid en kreditbedömning?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
9. Revisionsföretagens kompetenskrav och förväntningar En kvalitativ studie av revisionsföretagens kompetenskrav och förväntningar med beaktande av etik och hållbarhet
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Varje år är det ett stort antal studenter som väljer inriktningen revision på högskolor och universitet. Enligt Ekonomifakta (2012) börjar ungefär 1000 nyutexaminerade ekonomer på någon av landets fyra största revisionsföretag. LÄS MER
10. Vad betyder tillgänglighet i tjänstesektorn? En empirisk undersökning av bankkunders uppfattningar
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Vad betyder tillgänglighet i tjänstesektorn? Empirisk undersökning av bankkunders uppfattningar Seminariedatum: 2013-05-30 Kurs: FEKN90 Examensarbete på Civilekonom-programmet, 30 HP Författare: Mimmie Andersson och Veronica Bjurhult Handledare: Matts Kärreman Fem nyckelord: Tillgänglighet, kundrelationer, bank, tjänstesektorn, teknologi Syfte: Utforska betydelsen av tillgänglighet i banksektorn och delvis applicera våra slutsatser på tjänstesektorn. Metod: Vi har använt oss av en kvantitativ metod i form av en enkätundersökning med ett slumpmässigt urval. LÄS MER