Sökning: "competitive analysis hotel industry"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden competitive analysis hotel industry.
1. Sharing Isn't Caring? : A Qualitative Study Focused on How Industry Incumbents Can Successfully Compete with Sharing Economy Businesses
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sharing economy businesses have increasingly began to inhibit the competitive landscape of many different industries. Their growth can be primary connected to general digitalization developments. At its core, the sharing economy concept is built around efficiently using excess resources. LÄS MER
2. Sustainable Service Innovation : A Case Study at Radisson Blu Waterfront
Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The aim of this study was to examine key attributes of sustainable service innovation (SSI) in the hotel industry. The research has used backcasting from sustainable principles and a few frameworks for strategic sustainable development (FSSD) concepts. LÄS MER
3. En kvantitativ studie om små och medelstora företags jobbskapande i hotellbranschen
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekonomivetenskap och juridikSammanfattning : Små och medelstora företag är betydelsefulla för en växande ekonomi och utgör 99 % av samtliga företag i Sverige. Nya idéer och innovationer skapas ofta av småföretag som växer snabbt vilket ger incitament till att skapa en miljö som bidrar till att små och medelstora företag kan driva, innovera och skapa nödvändiga jobb. LÄS MER
4. Hotellbranschens kommunikation av CSR i Sverige och Grekland : En komparativ studie om hur hotell kommunicerar CSR och vilken påverkan de lokala omständigheterna har
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Konkurrensmiljön i populära destinationer skapar ett behov för hotell att differentiera sig. Implementering av CSR är ett alternativ för att skapa mervärde och bättre relationer med det omgivande samhället. Därav får kommunikationen av CSR en strategisk betydelse. LÄS MER
5. Response strategies of traditional firms indisruptive times. : A case study on sustainable strategies of the hotel industry in response tothe sharing economy evolution.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose - Traditional firms within mature markets are challenged, as they have to rely a lot on adaptation of new technologies in order to keep their service sales among consumers and survive in a highly competitive globalized environment. One of the examples of a mature industry is the hotel industry, in which sustainability is a vital necessity, however implementation efforts are slow. LÄS MER