Sökning: "covid-19 påverkan i skolan"
Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade orden covid-19 påverkan i skolan.
11. A Machine Learning Estimation of the Occupancy of Padel Facilities in Sweden : An application of Random Forest algorithm on a padel booking dataset
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Padel is one of the fastest growing sports in Sweden. Its popularity rose significantly during the Covid-19 pandemic in 2020, as many other types of sport facilities closed, and people had more flexible work schedules due to remote work. LÄS MER
12. Co-Living och beteenderelaterad resursförbrukning
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : En stark motivering till omställning från icke-förnybar till förnybar energi är ökningen av elförbrukning i världen, med målet att minska klimatpåverkan. Denna elförbrukning förväntas stiga från dagens 140 TWh till 190 TWh år 2045 i Sverige. LÄS MER
13. When COVID-19 changes the rules: Interplay of innovation and crisis in the Luxury fashion industry : A Case Study of an Italian Fashion Brand: Herno
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The research study aims to delve deeper into analyzing the interplay between crisis and innovation to delineate the key drivers influencing innovation during the crisis. The literature review discusses innovations during the time of crisis and how they become long-term changes with systemic effects for the companies. LÄS MER
14. Hur elevhälsoarbetet påverkats av distansundervisningen under covid-19-pandemin : En kvalitativ studie om skolsköterskors och skolkuratorers upplevelser i gymnasieskolan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för folkhälso- och idrottsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur elevhälsoarbetet fungerat vid kommunala gymnasieskolor under covid-19 pandemin. Metoden var kvalitativ och bestod av semistrukturerade intervjuer. Urvalet innefattade totalt fyra personer, varav två var skolsköterskor och två var skolkuratorer. LÄS MER
15. “Det känns som att jag inte existerar!” : En kvalitativ studie om distansundervisningens påverkan på social interaktion för nyanlända gymnasieelever
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SociologiSammanfattning : Syftet med denna studie är att få en fördjupad förståelse av hur övergången från fysisk till fjärr- och distansundervisning i samband med Covid-19 förändrat nyanlända gymnasielevers sociala interaktionsmönster inom skolmiljön, samt hur dessa kan påverka deras upplevelser av skolgången. Studien genomfördes med hjälp av en kvalitativ ansats där det totalt gjordes sju semistrukturerade intervjuer. LÄS MER