Sökning: "curricular studies"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden curricular studies.
1. How to Improve Student Performance? A look inside the box of teachers' education
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : Improving the quality of education is imperative for economic development, and educating teachers has been seen as one of the main ways to increase educational quality. Yet, there is conflicting evidence about the importance or effectiveness of teacher’s education to improve student outcomes. LÄS MER
2. Physically oriented learning meets vocabulary acquisition and motivation: how the ESL classroom can combine with PE through cross-curricular collaboration
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : A positive relationship between physical motion and learning is widely acknowledged. However, few studies have investigated the potential effects of combining physical movement with second language learning. LÄS MER
3. Samhällsorienterade ämnens betydelse för elevers identitetsskapande : - En kvalitativ studie om lärares perspektiv på identitetsskapande undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Identitet är något vi alla besitter, denna utvecklas och formas hela tiden i flera vardagliga sammanhang. Skolan är till synes en plats som kan skapa förutsättningar för ett identitetsskapande. LÄS MER
4. Video Games' Effect on Language Learning Motivation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI); Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : While online activity is increasing among young Swedish students, motivation to learn English in school is decreasing (Skolverket, 2011). While many studies confirm the positive effect that leisure gaming can have on language acquisition (Atma, Azmi & Hassan, 2020; Ferdig & Pytash, 2014; Li, 2020; Rudis & Poštić, 2017), how students’ motivation is affected is far less researched. LÄS MER
5. EDUCATORS’ PERSPECTIVES ON ARTS IN EDUCATION, INTERDISCIPLINARY TEACHING AND PEDAGOGICAL ENVIRONMENTS
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: Τhis research aims to embark a journey into complex issues of art-based and interdisciplinary teaching and use of pedagogical and extended pedagogical environments based upon educators’ perspectives. Through understanding deeply educators’ views regarding these teaching methods, educators may receive the support needed. LÄS MER