Sökning: "curriculum ideology"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden curriculum ideology.

  1. 1. Konstruktioner och förståelser av skolämnet pedagogik : En studie om när lärare och elever omformulerar och omskapar kunskap

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Frida Lust; [2023]
    Nyckelord :pedagogy; school subject; teaching; curriculum studies; recontextualization; pedagogik; skolämne; gymnasieundervisning; rekontextualisering;

    Sammanfattning : Den här studien avhandlar skolämnet Pedagogiks utformning och praktiska karaktär liksom ämnesområdet pedagogiks betydelser på en gymnasial nivå i Sverige. Till skillnad från pedagogikämnet inom forskning eller som universitetsämne är skolämnet Pedagogik, som främst gest på gymnasiets Barn- och fritidsprogram, outforskat. LÄS MER

  2. 2. Secularizing the Religious? : A Look at Sweden’s Political Secularist Discourse and Its Implications for Christian Schools

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Crystal Malan-Mxego; [2023]
    Nyckelord :Sweden; Secularism; Christianity; Social constructionism; Education.;

    Sammanfattning : The relationship between Sweden and religion serves as a case of how its secular mode of governance has become an increasingly pervasive ideology that is not only encroaching on the rights of its religious community but is also on a mission to produce a homogenous civic nation, rather than allowing for plurality. Through its increased regulation of religion, particularly evident within the area of education, the case is made by focusing on Christianity and its differing values. LÄS MER

  3. 3. Samhällskunskapsundervisning i spåren av ChatGPT : En analys av möjliga användningsområden för ChatGPT och dess konsekvenser för lärande.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Dominik Sándor; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; samhällskunskapsundervisning; kunskapsinlärning; replikativ kunskap; applikativ kunskap; associativ kunskap; interpretativ kunskap;

    Sammanfattning : The aim of this study is to contribute to the existing but limited research on the use of ChatGPT within educational contexts. Furthermore the study investigates how ChatGPT can be used in schools, focusing mainly on the Swedish upper secondary school. LÄS MER

  4. 4. Nyanlända och samhällskunskap - en idealtypsanalys

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Maram Vikard; Arton Elshani; [2022]
    Nyckelord :Nyanlända; medborgarskap; samhällskunskap; idealtypsanalys;

    Sammanfattning : In this paper we examine how well the ideal type for citizenship is fulfilled according to the overall goals and guidelines for the compulsory school and in the teachers' speeches about civic studies teaching. With qualitative methods and based on an analysis model and our interpretation of the ideal type for citizenship, it is possible to show results for the asked questions in this paper. LÄS MER

  5. 5. Nyateism i svensk religionsundervisning på gymnasienivå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jonas Stenberg Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Ateism; Gymnasieskola; Nyateism; Diskurs; Värdegrund; Religionskunskap; Religion; Skola;

    Sammanfattning : This study examines the state of research concerning the ideology of New atheism and interactions and implications in relation to religious studies in Swedish upper secondary school. The text primarily aims to examine which the core values of New atheism are, and to what extent these core values are expressed in religious studies in Swedish upper secondary schools. LÄS MER