Sökning: "customer journey mapping"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden customer journey mapping.

  1. 1. Designprocessen och maskininlärning: Framtiden för användarcentrerad design

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Lisa Marie Karin Gärdhammar; [2024]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Machine Learning; Design process; Journey Mapping; Empathy; User experience; Customer experience; Artificiell intelligens; Maskininlärning; Designprocessen; Journey Mapping; Empati; Användarupplevelse; Kundupplevelse;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) och i synnerhet maskininlärning (ML) har inom UX-design visat potential att förbättra designprocessen genom att exempelvis identifiera användargrupper från stora datamängder, effektivisera idégenerering och automatisera repetitiva uppgifter. Det råder dock oenighet kring hur tekniken kan integreras i designprocessen. LÄS MER

  2. 2. Exploring Circular BESS for the Commercial and Industrial Sector: A customer-centric perspective

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Luca Schumann; [2023]
    Nyckelord :BESS; Circular Economy; Circularity strategies; Customer journey; Digital enabler; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : In recent years, battery energy storage systems (BESS) have gained prominence as a key technology enabling much needed electricity grid flexibility while simultaneously providing distinct value to its end-users. With the anticipated increase of residual value holding used batteries from mobility applications entering the market, more and more companies are looking to construct BESS offers around these second-life batteries in an attempt to unlock the potential of circular business offers. LÄS MER

  3. 3. Köpintentionen vid införskaffning av en elbil : en jämförande konsumentstudie mellan Tyskland och Storbritannien, i samarbete med Polestar

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Albin Halling; Isak Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Technology acceptance model TAM ; customer experience; customer journey mapping; omnichannel; consumer behavior.; Technology acceptance model TAM ; customer experience; customer journey mapping; omnichannel; konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : Skiftet från en bensindriven bil till en elbil är ett ämne som drastiskt accelererat under de senaste fem åren med motivation av miljömässiga fördelar. Detta skifte börjar inte bromsa in, utan snarare att fler konsumenter väljer en elbil framför en bil med en förbränningsmotor. LÄS MER

  4. 4. A guide to novel instructors in Emergo Train System®

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Alva Lindhagen; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Swedish law states that county councils and municipalities need to prepare for crisis and receive training in crisis management. As crises are infrequent events, training must be conducted on potential scenarios. Scenarios can be simulated using the Emergo Train System (ETS). LÄS MER

  5. 5. MAKING SENSE OF THE CUSTOMER JOURNEY: THE MOBILE DEVICES ROLE IN CONSUMERS’ SHOPPING EXPERIENCES

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Fanny Kuusisto; Olivia Lagergren; [2021-07-02]
    Nyckelord :Customer journeys; Impulse purchases; Mobile shopping; Omnichannel retail;

    Sammanfattning : The changes taking place in the retail setting, both in consumer behavior and technological advancements, are making consumers’ shopping experiences continually more intricate, especially for the younger generation who have come to expect a digital customer journey. Many retailers are moving towards an omnichannel strategy to cater to these new customer experiences to take form; however, the research on the customer journey in an omnichannel environment from the customer point of view is still sporadic. LÄS MER