Sökning: "customer journey mapping"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden customer journey mapping.
1. Designprocessen och maskininlärning: Framtiden för användarcentrerad design
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Artificiell intelligens (AI) och i synnerhet maskininlärning (ML) har inom UX-design visat potential att förbättra designprocessen genom att exempelvis identifiera användargrupper från stora datamängder, effektivisera idégenerering och automatisera repetitiva uppgifter. Det råder dock oenighet kring hur tekniken kan integreras i designprocessen. LÄS MER
2. Exploring Circular BESS for the Commercial and Industrial Sector: A customer-centric perspective
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : In recent years, battery energy storage systems (BESS) have gained prominence as a key technology enabling much needed electricity grid flexibility while simultaneously providing distinct value to its end-users. With the anticipated increase of residual value holding used batteries from mobility applications entering the market, more and more companies are looking to construct BESS offers around these second-life batteries in an attempt to unlock the potential of circular business offers. LÄS MER
3. Köpintentionen vid införskaffning av en elbil : en jämförande konsumentstudie mellan Tyskland och Storbritannien, i samarbete med Polestar
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Skiftet från en bensindriven bil till en elbil är ett ämne som drastiskt accelererat under de senaste fem åren med motivation av miljömässiga fördelar. Detta skifte börjar inte bromsa in, utan snarare att fler konsumenter väljer en elbil framför en bil med en förbränningsmotor. LÄS MER
4. A guide to novel instructors in Emergo Train System®
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Swedish law states that county councils and municipalities need to prepare for crisis and receive training in crisis management. As crises are infrequent events, training must be conducted on potential scenarios. Scenarios can be simulated using the Emergo Train System (ETS). LÄS MER
5. MAKING SENSE OF THE CUSTOMER JOURNEY: THE MOBILE DEVICES ROLE IN CONSUMERS’ SHOPPING EXPERIENCES
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The changes taking place in the retail setting, both in consumer behavior and technological advancements, are making consumers’ shopping experiences continually more intricate, especially for the younger generation who have come to expect a digital customer journey. Many retailers are moving towards an omnichannel strategy to cater to these new customer experiences to take form; however, the research on the customer journey in an omnichannel environment from the customer point of view is still sporadic. LÄS MER