Sökning: "den traditionella ansatsen"

Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade orden den traditionella ansatsen.

  1. 11. En alternativ image : Hur alternativa förpackningar utvecklar varumärkets image

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Moa Grundström; Mathilda Gammelgård; [2019]
    Nyckelord :brand image; brand management; consumer; packaging; sustainability.;

    Sammanfattning : De globala miljöförändringarna kan inte längre förnekas, vilket skapat fler kritiska konsumenter, som ställer högre krav på företag att ta mer ansvar för sin produktion och förpackningar pekas ut som en stor miljöbov. Förpackningarnas fundamentala roll att skydda produkter under frakt har nu förändrats och förpackningar har gått till att vara återvunna, återanvändningsbara eller obefintliga. LÄS MER

  2. 12. TV-reklamens utveckling i en föränderlig tid : En studie i hur digitaliseringen i form av sociala medier och streaming har påverkat TV-reklamens betydelse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Donika Morina; Sabina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Advertising; TV; Social Media; Streaming; Consumer Perspective; Reklam; TV; Sociala Medier; Streaming; Konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : Forskningsfråga och syften Studiens forskningsfråga är följande:   Hur har reklam på sociala medier och på streamingsajter förändrat den traditionella TV-reklamens betydelse ur ett kundperspektiv?   Utifrån forskningsfrågan har studiens tre delsyften utformats, vilka är att: undersöka TV-reklamens relevans idag, analysera och klargöra fördelar och nackdelar med TV-reklam jämfört med reklam på sociala medier och streamingsajter, redogöra för hur streamings utveckling påverkat konsumenternas TV-tittande. Metod Studien har en kvalitativ forskningsmetod som grund. LÄS MER

  3. 13. E-handelns press på en ny process : En kvalitativ studie om svenska e-handelsföretags syn på konsumenternas köpbeslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Dennis Morin Mathisson; Marcus Rydasp; [2017]
    Nyckelord :Köpbeslutsprocessen; Konsumentbeteende; E-handel; Traditionell handel;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur ledningen i svenska e-handelsföretag anser att köpbeslutsprocessens förutsättningar förändrats på e-handeln jämfört med traditionell handel. Vidare är vår avsikt att undersöka hur den traditionella köpbeslutsprocessen kan appliceras på e-handeln. Forskningsfrågor: 1. LÄS MER

  4. 14. Kvinnor, män och sex : En studie om populärpressens sexualitetsframställning 1970-1990

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap

    Författare :André Erlandsson; [2016]
    Nyckelord :sexualitet; maskulinitet; femininitet; Veckorevyn; Lektyr;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur den kvinnliga och manliga sexualiteten framställs i två tidskrifter under 20 år, 1970-1990. De valda tidskrifterna är Veckorevyn och Lektyr då de vänder sig till skilda publiker. LÄS MER

  5. 15. Crowdfunding i fastighetsbranschen - Ett alternativ i finansiering?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Magnus Grankvist; [2016]
    Nyckelord :Crowdfunding;

    Sammanfattning : Titel: Crowdfunding i fastighetsbranschen – Ett alternativ i finansiering?Ämne kurs: Fastighetsvetenskap, Kandidatuppsats 15 hp Författare: Magnus Grankvist Handledare: Lars Steiner Nyckelord: Crowdfunding, Fastigheter, Finansiering Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka crowdfunding i relation till nystartade- och mindre fastighetsbolag och analysera dess roll i samband med projekt för ombyggnad och nyproduktion av fastigheter. Metod: Studien har en kvalitativ metod med angreppsätt i litteraturstudie och intervjuer. LÄS MER