Sökning: "designing classrooms"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden designing classrooms.

  1. 1. Game-based learning for culturally diverse students : Designing a conceptual framework for embedding cultural capital into games

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Bridget Pivac; [2023]
    Nyckelord :game design; participatory design; cultural capital; cultural identity; culturally responsive pedagogy;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to create a conceptual framework for designing culturally responsive game based learning (GBL) with diverse students by including their cultural capital. This addition of cultural capital can contribute to the students' learning capabilities. LÄS MER

  2. 2. Establishing a Digital Framework for EdTech Learning for Primary Schools in the Rural Parts of the Guanajuato Region, Mexico : A Minor Field Study Based on Interaction Design Principles

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Katie Haidar; Sara Hailu; Samantha Johansson; [2023]
    Nyckelord :Minor Field Study; MFS; Interaction Design; Design Principles; Digital Education; Education Technology; EdTech; User Tests; Gamification; Mexico; Rural Primary Schools;

    Sammanfattning : This investigation is carried out with the desire to create a framework for digital learning tools in the region of Guanajuato, Mexico aimed towards primary schools in rural parts of the area. The framework is meant to be an aid in the implementation of technological equipments, especially tablets, and shed light on the most important aspects to take into consideration when designing and creating applications for those. LÄS MER

  3. 3. Manifesting Pedagogical Values in Contemporary Education : Transforming Abstract Concepts into Foundational Strategies Through an Iterative Design Process

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Silja Sofia Eskelinen; [2023]
    Nyckelord :Digital learning material; Technology-driven education; Constructivism; Interaction design; Metacognition; Designing with children;

    Sammanfattning : The contradictory setting between the principles and practice in the contemporary school system affects everyday classrooms by compromising the learning environment based on core educational values. The challenges arising from the contradictions are also reflected in the digitalization of education. LÄS MER

  4. 4. “Vi lär oss språk genom språk” : En kvalitativ intervjustudie om hur lärare främjar språk- och kunskapsutveckling i flerspråkiga F-3-klassrum

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Daniel Nyström; [2023]
    Nyckelord :Transspråkande; flerspråkighet; andraspråksinlärning; språkutveckling; identitetsutveckling;

    Sammanfattning : Over the past few decades, as a result of globalization and increasing global migration, Sweden has witnessed significant demographic changes. This has created a multicultural and multi-linguistic society. LÄS MER

  5. 5. Erfarenhetsåterföring från moderna utbildningsmiljöer i högstadiet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Jonatan Edsinger; Måns Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Junior High School; Learning Environment; Pedagogical walkthrough; Post occupancy evaluation; School building; School design; Erfarenhetsåterföring; Högstadiet; Lärmiljö; Pedagogisk gåtur; Skolarkitektur; Skolbyggande; Utbildningsmiljö;

    Sammanfattning : Inom de kommande åren kommer många nya skolor att byggas och renoveras. För att dessa ska fungera så bra som möjligt är det viktigt att erfarenheter från tidigare skolor samlas in och överförs, en så kallad erfarenhetsåterföring. Denna studie är en sådan erfarenhetsåterföring från tre moderna skolor i Sollentuna. LÄS MER