Sökning: "deskriptiv uppsats"

Visar resultat 16 - 20 av 222 uppsatser innehållade orden deskriptiv uppsats.

  1. 16. Marknadsförings (o)förmåga att bidra till konsumtion av grönt mode : En studie om hur modeföretags gröna marknadsföring påverkar gapet mellan unga konsumenters attityder till grönt mode och deras faktiska köpintentioner.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Katarina Tronêt; Emma Jönsson; [2022]
    Nyckelord :social media marketing; attitude-behavior gap; green fashion; consumer behavior; greenwashing; grön marknadsföring; klädindustrin; det gröna gapet; konsumentbeteende; grönmattning;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how green marketing can bridge the gap between young consumers' attitudes towards green fashion and their actual purchase intentions. In order to identify and gain an understanding of the factors that influence the effect of green marketing, a multi-research method is used (a combination of qualitative and quantitative methods). LÄS MER

  2. 17. Tre aktörer i Luleå, Tre rösträttsreformer : En uppsats om tre aktörers resa genom tre rösträttsreformer i Luleå stadsfullmäktige från 1900-1920 och deras bakgrund

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Gustaf Oja; [2021]
    Nyckelord :Tre aktörer i Luleå; Tre rösträttsreformer; Luleå stad 1900-1920; ANT aktörsnätverksteori;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet är att förstå hur tre aktörer nyttjade sin maktposition i sin politiska praktik och förklara varför. Vilka var dessa tre aktörer som hade makt i sekelskiftets politik i Luleå stad och varför hade de denna makt? Vilka frågor drev de och vad var motiven bakom att driva dessa frågor? Hur gick de tillväga för att förverkliga sina ambitioner i Luleå stadsfullmäktige från år 1900-1920? Metoden som används i uppsatsen är en kvalitativ innehållsanalys men även kvantitativa inslag kommer att finnas och en deskriptiv metod används för att beskriva källmaterialet. LÄS MER

  3. 18. Marknadsföringsaktiviteter på Instagram : - En kvantitativ studie om hur varumärkesattityd påverkas av företags samarbeten med influencers på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Wintana Habte Gimariam; Felicia Johnsén; [2021]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Instagram; Product Match-up; Source Attractiveness; Source Credibility; Varumärkesattityd;

    Sammanfattning : TitelMarknadsföringsaktiviteter på Instagram - En kvantitativ studie om hur varumärkesattityd påverkas av företags samarbeten med influencers på sociala medier. NivåC-uppsats i ämnet Företagsekonomi. FörfattareFelicia Johnsén & Wintana Habte Gimariam HandledareJonas Molin & Lars-Johan Åge. LÄS MER

  4. 19. Att vara ung i covid-19-pandemins Sverige : Ungdomars livssituation och upplevelser av att leva under covid-19-pandemin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Avdelningen för omvårdnad - avancerad nivå

    Författare :Christine Kullingsjö; Lovisa Aronsson; [2021]
    Nyckelord :Adolescents; Covid-19; Distance Education; Mental Illness; Social Isolation; Covid-19; Distansutbildning; Psykisk ohälsa; Social Isolering; Ungdomar;

    Sammanfattning : Bakgrund Covid-19-pandemin påverkar individer både genom sjukdomsförekomst och insatta restriktioner. Internationell forskning visar att ungdomar som lever under restriktioner mår psykiskt dåligt och riskerar att göra det under längre tid. Hur ungdomar i Sverige påverkas är ännu inte klarlagt. LÄS MER

  5. 20. Att predicera företagskonkurser genom finansiella nyckeltal : En studie om svenska företag verksamma i byggbranschen och detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Emil Lilja; Filip Roos; [2021]
    Nyckelord :Bankruptcy; Financial ratios; Prediction; Warnings signals; Stakeholder theory; Konkurs; Finansiella nyckeltal; Prediktion; Varningssignaler; Intressentteorin;

    Sammanfattning : Varje år går ca 6 000 företag i konkurs och det påverkar intressenter i form av kreditgivare, leverantörer, anställda och staten i form av inställda amorteringar, betalningar, skatteskulder samt löneutbetalningar. Därav är intresset stort att kunna predicera samt identifierav arningssignaler för konkurs. LÄS MER