Sökning: "differentiation as inclusion"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden differentiation as inclusion.

  1. 1. Differentiation in Practice? A Study on what Challenges English Teachers Face in Applying Differentiation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Sandy Ny; Laila Amouri; [2023]
    Nyckelord :Challenges; differentiation; heterogeneous classrooms; inclusion; IDs individual difference; language acquisition; motivation; special needs learner; self regulation;

    Sammanfattning : Differentiation concerns teachers’ strategies and methods to design teaching in response to the natural variation in heterogeneous classrooms. In this study, it is looked upon as a method of inclusion in English teaching to enhance the students’ learning regardless of their levels. LÄS MER

  2. 2. Inkluderande matematikundervisning i enlighet med Agenda 2030

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Jenny Levin; Ellinor Fält; [2023]
    Nyckelord :inclusion; mathematics; education; sustainability; inkludering; matematik; undervisning; agenda 2030; hållbarhet;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to determine how teachers in their future profession can provide an inclusive mathematics education, free from discrimination, in fulfilment of goal 4 (SDG 4) in the sustainable development goals in Agenda 2030. Goal 4 is to “Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all” (UN, 2022). LÄS MER

  3. 3. Scaffolding and Differentiating Methods for Including Low-Proficiency Learners in English as a Foreign Language in Grades 4–6.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Reena Kumar; [2023]
    Nyckelord :Inclusion; differentiation as inclusion; new arrivals; low proficiency; scaffolding strategies; factors responsible for low proficiency; challenges;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate the inclusion of low-proficiency students in grades 4-6 in EFL classrooms in Sweden. The low-proficiency students are identified as new arrivals who are still in the process of mastering the Swedish language and Swedish speakers who have a negative attitude and low motivation towards the learning of English language. LÄS MER

  4. 4. Inkludering på fritidshem : En kvalitativ studie om fritidshemslärares beskrivningar och arbete med inkludering

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ivan Jozic; Yosef Odisho Chamoun; [2023]
    Nyckelord :leisure center; inclusion; exclusion; participation; differentiation; fritidshem; Inkludering; exkludering; delaktighet; differentiering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur inkludering beskrivs av fritidshemslärare och hur inkluderingsarbetet organiseras, samt vilka utmaningar som finns med det. Idén till studien har väckts utifrån tidigare kurser och erfarenheter från verksamhetsförlagd utbildning där det har visat sig att inkludering på fritidshemmet är en viktig faktor för en god skolframgång. LÄS MER

  5. 5. Protein digestibility of biorefined juice from fresh and ensiled ley crops in growing pigs

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Animal Nutrition and Management

    Författare :Jhon William Perez Davila; [2023]
    Nyckelord :protein digestibility; amino acids; ley crops; silage; biorefinery; press juice; growing pigs;

    Sammanfattning : The study aimed to evaluate the protein and amino acid digestibility of press juice from biorefined ley crops in the form of fresh (FPJ) and silage (SPJ) when included as an ingredient in liquid diets for pigs. The juice was extruded from ley crops mixture (grass-clover). LÄS MER