Sökning: "digital marketing content for sales"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden digital marketing content for sales.
1. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen. Författare: Kenan Omeragic Handledare: Christine Tidåsen Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER
2. Strategier för användandet av sociala medier som kan påverka den enskilda fastighetsmäklarens försäljningsresultat
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : I denna studie sker en undersökning kring betydelsen av fastighetsmäklarens eget engagemang vid digital marknadsföring och användningen av sociala medier. Detta för att få fram vilka strategier som kan användas för att ett försäljningsobjekt marknadsförs på det mest lämpliga sättet för att öka möjligheterna att uppnå högre slutpris och kortare försäljningstid. LÄS MER
3. How can B2B companies optimize their marketing and sales efforts in the customer journey with digital means? : A case study with a Swedish manufacturing company.
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Rapid digital transformation, accelerated by covid-19 and a younger, more digital workforce, has changed the B2B sales environment affecting customer behavior, business practices and technologies. To adapt to this change B2B companies need to create new endeavors that connect marketing and sales activities, and identify how these can be efficiently enhanced by technology and digital tools. LÄS MER
4. The effect of influencer marketing on the buying behavior of young consumers : A study of how the purchase intention of young consumers is affected by brands within the fashion and beauty industries
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Background: In marketing today, influencer marketing has become a very efficient tool for companies within the beauty and fashion industry. With the utilization of social media and social media influencers, it become easy for brands to promote products and reach large audiences. LÄS MER
5. The micro consulting business in Sweden : A multiple-case study of content marketing methods used to attract potential customers
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: In recent years, Sweden’s micro consulting enterprise (MCE) industry has grown significantly. Even during the COVID-19 pandemic, the MCE business in Sweden continued to grow in a positive direction, while bigger consulting firms were heavily impacted, with around 48% of firms seeing negative growth. LÄS MER