Sökning: "digital room"
Visar resultat 21 - 25 av 230 uppsatser innehållade orden digital room.
21. Att bedriva arbetsterapi när patienten är frihetsberövad : Arbetsterapeuters erfarenheter av arbetet inom rättspsykiatri
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Bakgrund: Rättspsykiatrisk verksamhet är styrd av säkerhetsrestriktioner vilket innebär att det arbetsterapeutiska arbetet begränsas i vilka åtgärder och interventioner som kan tillämpas. Syfte: Studien beskriver arbetsterapeuters erfarenheter av sitt arbete inom rättspsykiatrin och hur det påverkas av att patienten är frihetsberövad. LÄS MER
22. Elefanten i rummet: AI i samhällskunskapsundervisningen : En kvalitativ studie om lärares perspektiv på ChatGPT och artificiell intelligens i samhällskunskapsundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : ChatGPT och artificiell intelligens har hastigt tagit plats i utbildningsmiljöer. Verktyget har till skillnad från andra sökmotorer, möjlighet att generera svar som liknar en människas språkbruk och kan föra en interaktiv dialog. LÄS MER
23. Kommunikation mellan spelartypologier i multiplayerspel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Communication is a field of research that has been a core part of UX design for a while. In scientific literature communication is described as being a combination of several different psychic and physical events. Communication fulfills a number of pedagogical functions in humans. LÄS MER
24. The Reflection Pier - A Hospital Safe Haven
Master-uppsats, Lunds universitet/IndustridesignSammanfattning : Hospitals have been a crucial element of healthcare for centuries, providing a space for diagnosis, treatment, and recovery. The design of hospitals has evolved dramatically throughout history, with significant changes in both the form and function of these institutions. LÄS MER
25. The Impact of Gamification on User Engagement in a Secondhand E-commerce platform
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Using game elements in a non-game context, called gamification, has grown popular recently and can be seen in education, health, and on e-commerce websites. In this thesis, the use of game elements, specifically badges is evaluated on a secondhand website. LÄS MER