Sökning: "digital room"

Visar resultat 11 - 15 av 230 uppsatser innehållade orden digital room.

  1. 11. Utbildningsinsatser som kan öka sjuksköterskors kunskaper för identifiering av sepsis: En deskriptiv litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskap

    Författare :Therése Sundell; Emma Unger; [2023]
    Nyckelord :Educational interventions; knowledge; nurses; quality improvement; sepsis; Förbättringsarbete; kunskap; sepsis; sjuksköterskor; utbildningsinsatser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Miljontals människor världen över avlider årligen till följd av sepsis. Tidigare forskning har visat att det råder bristande kunskaper bland sjuksköterskor att identifiera, hantera och behandla sepsis därför ansågs behovet av att utbilda dem ytterligare föreligga. Omvårdnad är sjuksköterskans huvudområde. LÄS MER

  2. 12. Glimmers in the Dark : Enhancing Museum Experiences Through Interaction Design at the Natural History Museum of Denmark

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Aline Zimmermann Maya Simoes; [2023]
    Nyckelord :Interaction design; installation; museum; public settings; physical interfaces; playful interaction; embodied interaction; families; children; user experience;

    Sammanfattning : In a digital and fast-paced world, museums are constantly updating their practices to support visitors’ experiences and interactive exhibits are increasingly gaining popularity. I collaborated with the Natural History Museum of Denmark to design an interactive room for their upcoming new building, specifically for the exhibit with the working title “Night in the Open Land”. LÄS MER

  3. 13. Living room or library? The roles of physical spaces in public libraries. A case study of Idé A, Drottninghög library in Helsingborg, Sweden

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lourdes Veronica Beltran Linares; [2023]
    Nyckelord :Public libraries; public library’s physical space; meeting places; social infrastructure; third places; radically inclusive places; low-intensive meeting places.; Social Sciences;

    Sammanfattning : The present study explores the value and role of the physical space of the public library from the perspective of the visitors in the context of digitalization. The qualitative research was based on semi-structured interviews with regular visitors of Idé A Drottninghög (Helsingborg, Sweden), Idé A library staff members, and collaborative organizations of Idé A that make use of the library’s physical space. LÄS MER

  4. 14. Ny sjukdom, gamla bilder : En bildsemiotisk undersökning av parafrasers bildstrukturer och betydelser under coronapandemin

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Thi-Sofie Breding; [2023]
    Nyckelord :paraphrase; intertextuality; intermediality; semiotics; Covid-19 pandemic; Instagram; appropriation; visual culture; netnography; parafras; intertextualitet; intermedialitet; semiotik; coronapandemi; Instagram; appropriation; visuell kultur; netnografi;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to study the structures and contents of art paraphrases during the first year of the Covid-19 pandemic through semiotics, intertextuality and intermediality, to create an understanding of what the reuse, or appropriation, of art can mean and which roles it could play in a contemporary visual culture. To achieve this, six “Covid paraphrases” are analysed alongside a rich complementary material collected from November 2021—February 2023 through netnographic methods focused on the social media platform Instagram. LÄS MER

  5. 15. Ett designverktygs roll i samarbetet mellan designers och utvecklare: En kvalitativ studie om hur Figma används i samarbeten mellan designers och utvecklare

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Vera Althini; Rebecka Larsson; [2023]
    Nyckelord :human-computer interaction; collaborative design; collaboration; designer-developer; handoff; design tool; människa-datorinteraktion; kollaborativ design; samarbete; designer-utvecklare; handoff; designverktyg;

    Sammanfattning : Inom utveckling av mjukvaruprodukter kan samarbete ofta ske mellan designers och andra tekniska intressenter, såsom utvecklare. En förekommande process under samarbetet är en s.k. handoff, där design överlämnas från designers till utvecklade för att implementera denna i kod. LÄS MER