Sökning: "dill"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet dill.
1. PERCEIVED MEANINGFUL LEISURE TIME AND EDUCATION : A sub-study of actions for sustainable education and health among youth
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Hälsa och välfärdSammanfattning : A higher level of education increases the chances of getting work, therefore, this can improve the socio-economic status and social position. Besides, higher education ensures improved health by providing fundamental health knowledge. LÄS MER
2. Samodling med tio vanliga frilandsodlade grönsaker : effekter på skörd, sjukdomar, skadeinsekter, ogräs och växtnäringsförsörjning
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Agricultural Biosystems and TechologySammanfattning : Ekologisk odling, med bevisade miljömässiga fördelar, ger ofta lägre skördar per hektar än konventionell odling. I denna uppsats samlas vetenskaplig information om hur samodling påverkar skörd och bakomliggande effekter som sjukdomar, skadeinsekter, ogräs och näringsförsörjning vid samodling av tio frilandsgrönsaker: bondböna/åkerböna, dill, lök, morot, potatis, pumpa/squash, rödbeta, sallat, vitkål och ärtor. LÄS MER
3. Faktorer som påverkar följsamheten till hygienrutiner inom vård och omsorg. : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för omvårdnadSammanfattning : .... LÄS MER
4. Är alla medel tillåtna för att väcka uppmärksamhet? En kvalitativ studie av de etiska gränserna kring PR-bluffar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Under 2013 skapades kampanjerna Marabou Black, Miss Skinny och DILL, som alla kom att benämnas PR-bluffar. Kampanjernas målsättning var att väcka uppmärksamhet genom vilseledande information. Huruvida dessa PR-bluffar kan anses vara etiskt godtagbara är något praktiker, PR-praktiker och reklammakare, varit oense om. LÄS MER
5. Lidl eller Lyx? - en semiotisk analys om matelitens fält och smak
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Vi har genomfört en semiotisk analys av två av Lidls reklamfilmer som ingår i en större kampanj, Dill (2013). Syftet med vår analys var att svara på frågor gällande konstruktioner kring matelitens fält och smak och vad som legitimerar uttrycken i den kontext dem befinner sig i. LÄS MER