Sökning: "e-learning i arbetslivet"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden e-learning i arbetslivet.

  1. 1. På egen hand eller tillsammans? : Pedagogiska effekter av obligatoriska e-utbildningar i arbetslivet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Ann Eberhardsson; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Ehh, Lärande Eller E-Lärande : En intervjustudie om medarbetares upplevelser av e-lärande i arbetslivet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Sebastian Sund; [2021]
    Nyckelord :e-learning; multimedia; synchronous; asynchronous; e-lärande; multimedia; synkron; asynkron;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att bidra med ökad kunskap om e-lärande i arbetslivet. E-lärande har i föreliggande studie definierats i enlighet med Clark och Mayers (2016) som; ”instruktion levererad på en digital enhet och som är menad att främja lärandet [egen översättning]” (2016, s. 38). LÄS MER

  3. 3. Är e-lärande här för att stanna? : En kvalitativ intervjustudie om de fördelar och nackdelar arbetstagare inom kundservice upplever med e-lärande

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Angelica Larsson Binnberg; Molly Rytter; [2020]
    Nyckelord :e-learning; blended learning; learning in working life; motivation; communication; relevance; e-lärande; varierat lärande; lärande i arbetslivet; motivation; kommunikation; relevans;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to showcase the advantages and disadvantages employees in the customer services industry experience when it comes to e-learning, along with the impact the organisational conditions can have on these experiences. A fast moving world demands alternatives to traditional learning, however the new digital learning has its challenges. LÄS MER

  4. 4. Flexibelt lärande : En kvalitativ studie om flexibelt lärande i arbetslivet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetsliv

    Författare :Maja Fredriksson; Gustav Sundström; [2017]
    Nyckelord :Flexible learning; learning environments; skills development; tacit knowledge; e-learning; internship; simulator-based education; learning styles; reflection; Flexibelt lärande; lärmiljöer; kompetensutveckling; tyst kunskap; e-learning; praktik; simulatorbaserad utbildning; lärstilar; reflektion;

    Sammanfattning : Denna studie har sin grund i ett uppdrag från Trafikverket med avsikt att förbättra kompetensutvecklingen inom organisationen. Idag bygger grundutbildningen för operativa tjänster på traditionella teorier kring lärande. LÄS MER

  5. 5. Erfarenheter av blandade utbildningsformer vid kompetensutveckling i arbetslivet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Personalvetarprogrammet

    Författare :Emelie Johansson; Frida Lundin; [2010-10-08]
    Nyckelord :e-learning; lärande i arbetslivet; anpassnings- och utvecklingsinriktat lärande; Kompetensutveckling; datorbaserad utbildning; blandade utbildningsformer; blended learning;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka hur anställda på Volvo Car Corporation resonerar om en utbildningssatsning med blandade utbildningsformer. Fokus läggs på aspekter som anses främja respektive hindra lärande i de olika momenten, i synnerhet det datorbaserade utbildningsmomentet. LÄS MER