Sökning: "e-learning i arbetslivet"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden e-learning i arbetslivet.
1. På egen hand eller tillsammans? : Pedagogiska effekter av obligatoriska e-utbildningar i arbetslivet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Ehh, Lärande Eller E-Lärande : En intervjustudie om medarbetares upplevelser av e-lärande i arbetslivet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att bidra med ökad kunskap om e-lärande i arbetslivet. E-lärande har i föreliggande studie definierats i enlighet med Clark och Mayers (2016) som; ”instruktion levererad på en digital enhet och som är menad att främja lärandet [egen översättning]” (2016, s. 38). LÄS MER
3. Är e-lärande här för att stanna? : En kvalitativ intervjustudie om de fördelar och nackdelar arbetstagare inom kundservice upplever med e-lärande
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The purpose of this study is to showcase the advantages and disadvantages employees in the customer services industry experience when it comes to e-learning, along with the impact the organisational conditions can have on these experiences. A fast moving world demands alternatives to traditional learning, however the new digital learning has its challenges. LÄS MER
4. Flexibelt lärande : En kvalitativ studie om flexibelt lärande i arbetslivet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Denna studie har sin grund i ett uppdrag från Trafikverket med avsikt att förbättra kompetensutvecklingen inom organisationen. Idag bygger grundutbildningen för operativa tjänster på traditionella teorier kring lärande. LÄS MER
5. Erfarenheter av blandade utbildningsformer vid kompetensutveckling i arbetslivet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/PersonalvetarprogrammetSammanfattning : Syftet är att undersöka hur anställda på Volvo Car Corporation resonerar om en utbildningssatsning med blandade utbildningsformer. Fokus läggs på aspekter som anses främja respektive hindra lärande i de olika momenten, i synnerhet det datorbaserade utbildningsmomentet. LÄS MER