Sökning: "effektiv TV-reklam"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden effektiv TV-reklam.
1. Effektiv TV-reklam? : En kvalitativ studie om potentiella faktorer bakom effektiv TV-reklam samt konsumenters tittarvanor
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Det finns problem kring att avgöra exakt hur effektiva reklamkampanjer är. TV-reklam är det mest inflytelserika mediet och fastän det inte finns belägg för att det direkt leder till något köp så kan det leda till att TV-reklamen förblir i vårt medvetande. LÄS MER
2. Adverstories- En studie i berättande tv-reklam
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Vi hade som avsikt att med denna uppsats undersöka vilka effekter berättande tv-reklam har på konsumenter. Mer specifikt var syftet att studera vad konsumenter kommer ihåg av tv-reklam som är uppbyggd av storytelling, men även hur de beter sig då reklamerna visas och vad som gör berättande tv-reklam intressant. LÄS MER
3. Den trojanska bloggen : Bloggreklam, en effektiv marknadsföringskanal?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Purpose The purpose of this paper is from a consumer perspective analysis whether or not blogs are affecting a customer’s purchase behaviour to a larger extent compared to traditional marketing methods through TV commercials. Additionally, within the scope of this try to identify the type of consumers that are more influenced to a purchase decision by blog contents compared to others. LÄS MER
4. Då zappar de inte vidare : En semiotisk studie kring uppfattningar om kommunikationsstrategier i TV-reklam
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Bakgrund: TV-reklam är något som de allra flesta kommer i kontakt meddagligen, och det är ett vanligt samtalsämne. Diskussioner kan fokusera på den roliga reklamfilmen som du kan se på TV just nu eller hur irriterande det är när en spännande film stannar för ett reklamavbrott. LÄS MER
5. Kära dagbok. Hur går det till när man tar guld? : Innehållsanalys av Spendrups reklamkampanj
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : This is a case study of the advertising campaign “Guld till alla” (Gold to Everyone) embarked upon by Spendrups Bryggeri AB in a bid to promote Norrlands Guld, during the period 2004. The approach used by Spendrups will be compared with theories about communication planning, communication strategies, target group definition and how to create effective advertising. LÄS MER