Sökning: "effektiv TV-reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden effektiv TV-reklam.

  1. 1. Effektiv TV-reklam? : En kvalitativ studie om potentiella faktorer bakom effektiv TV-reklam samt konsumenters tittarvanor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Even Romodan; Oscar Sundström; [2021]
    Nyckelord :In-stream video ads; TV-commercials; Entertainment Value; Information Value; Creativity; Brand Image; Celebrity Endorsement; effective TV-commercials; potential factors; Consumer Perspective; Internet; Television; In-stream video ads; TV-reklam; Entertainment Value; Information Value; Kreativitet; Brand Image; Celebrity Endorsement; effektiv TV-reklam; potentiella faktorer; konsumentperspektiv; Internet; TV.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det finns problem kring att avgöra exakt hur effektiva reklamkampanjer är. TV-reklam är det mest inflytelserika mediet och fastän det inte finns belägg för att det direkt leder till något köp så kan det leda till att TV-reklamen förblir i vårt medvetande. LÄS MER

  2. 2. Adverstories- En studie i berättande tv-reklam

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Nathalie Nilsson; Evelina Tegnborg; [2010]
    Nyckelord :narrative tv-commercial; storytelling; marketing;

    Sammanfattning : Vi hade som avsikt att med denna uppsats undersöka vilka effekter berättande tv-reklam har på konsumenter. Mer specifikt var syftet att studera vad konsumenter kommer ihåg av tv-reklam som är uppbyggd av storytelling, men även hur de beter sig då reklamerna visas och vad som gör berättande tv-reklam intressant. LÄS MER

  3. 3. Den trojanska bloggen : Bloggreklam, en effektiv marknadsföringskanal?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Rebecca Salomon; Dominika Dzielak; [2008]
    Nyckelord :Stealth Marketing; Weblog; Word-of-Mouth; Traditional Marketing; Untraditional Marketing; Consumer Influence; Consumer Trustworthiness; Dold marknadsföring; blogg; Word-of-Mouth; traditionell marknadsföring; icke traditionell marknadsföring; konsumentpåverkan; konsumentpålitlighet;

    Sammanfattning : Purpose  The purpose of this paper is from a consumer perspective analysis whether or not blogs are affecting a customer’s purchase behaviour to a larger extent compared to traditional marketing methods through TV commercials. Additionally, within the scope of this try to identify the type of consumers that are more influenced to a purchase decision by blog contents compared to others. LÄS MER

  4. 4. Då zappar de inte vidare : En semiotisk studie kring uppfattningar om kommunikationsstrategier i TV-reklam

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Pär Jansson; Erik Norberg; Emma Stridh Carlson; [2008]
    Nyckelord :Communication strategies; focus group; TV advertising; Kommunikationsstrategi; Fokusgrupp; TV-reklam; Reklamfilm;

    Sammanfattning : Bakgrund: TV-reklam är något som de allra flesta kommer i kontakt meddagligen, och det är ett vanligt samtalsämne. Diskussioner kan fokusera på den roliga reklamfilmen som du kan se på TV just nu eller hur irriterande det är när en spännande film stannar för ett reklamavbrott. LÄS MER

  5. 5. Kära dagbok. Hur går det till när man tar guld? : Innehållsanalys av Spendrups reklamkampanj

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Maria Bondesson; Therese Karlsson; [2006]
    Nyckelord :reklam; kampanj; Norrlands Guld; Spendrups; Guld till alla; innehållsanalys;

    Sammanfattning : This is a case study of the advertising campaign “Guld till alla” (Gold to Everyone) embarked upon by Spendrups Bryggeri AB in a bid to promote Norrlands Guld, during the period 2004. The approach used by Spendrups will be compared with theories about communication planning, communication strategies, target group definition and how to create effective advertising. LÄS MER