Sökning: "effective TV-commercials"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden effective TV-commercials.
1. Effektiv TV-reklam? : En kvalitativ studie om potentiella faktorer bakom effektiv TV-reklam samt konsumenters tittarvanor
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Det finns problem kring att avgöra exakt hur effektiva reklamkampanjer är. TV-reklam är det mest inflytelserika mediet och fastän det inte finns belägg för att det direkt leder till något köp så kan det leda till att TV-reklamen förblir i vårt medvetande. LÄS MER
2. En effektivare influencer marketing : En studie om hur företag kan optimera sin användning av influencer marketing
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Today, the consumers have become more and more immune to traditional marketing, such as the use of TV-commercials. With social media, the rules of marketing changed, and the most effective way to reach customers today is through influencer marketing. LÄS MER
3. Surrounded by Online Casino Commercials : An exploratory study of consumers´perceptions, attitudes and emotions in relation to semiotic and rhetorical tools
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : The number of online casino companies in the Swedish gambling market, and especially the number of online casino commercials in Swedish television, has significantly increased during the last ten years. Previous studies show that Swedish consumers have negative attitudes toward gambling advertising. LÄS MER
4. TV-reklamens utveckling i en föränderlig tid : En studie i hur digitaliseringen i form av sociala medier och streaming har påverkat TV-reklamens betydelse
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Forskningsfråga och syften Studiens forskningsfråga är följande: Hur har reklam på sociala medier och på streamingsajter förändrat den traditionella TV-reklamens betydelse ur ett kundperspektiv? Utifrån forskningsfrågan har studiens tre delsyften utformats, vilka är att: undersöka TV-reklamens relevans idag, analysera och klargöra fördelar och nackdelar med TV-reklam jämfört med reklam på sociala medier och streamingsajter, redogöra för hur streamings utveckling påverkat konsumenternas TV-tittande. Metod Studien har en kvalitativ forskningsmetod som grund. LÄS MER
5. The Impact of Multiscreening on the Consumer Information Processing within the Contemporary Media Landscape
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Due to technological advances and innovations, the phenomenon of media multitasking and multiscreening, i.e. simultaneous or sequential use of multiple screens, has emerged and become a global trend affecting the consumer behavior. LÄS MER