Sökning: "effektiv försäljning"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden effektiv försäljning.

  1. 1. Utredning om lönsamhet av solceller för privata hushåll

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)

    Författare :Abdullah Al-Jadirji; [2024]
    Nyckelord :electricity consumption; electricity production; payback period; investment support; electricity bill; elförbrukning; elproduktion; återbetalningstid; investeringsstöd; elräkning;

    Sammanfattning : År 2015 fastställde FN 17 globala mål för hållbar utveckling. Delmål 7.2, en del av det sjunde målet om hållbar energi för alla, anger att den globala andelen förnybar energi behöver öka för att minska effekterna av fossila bränslen. LÄS MER

  2. 2. Den innovativa säljprocessen för att sprida innovativa produkter : En experimentell studie på Swedish Construction Sales AB

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Oliver Ehrenberg; Roman Dmitriev; [2023]
    Nyckelord :“innovation marketing”; “innovation sales”; ” innovation is sales”; “innovation”; “diffusion of innovation”; “product”; “marketing”; “sales process”;

    Sammanfattning : This study is based on Partner X's challenges in launching an innovative replacement for rebar on the Swedish market. Swedish Construction Sales AB is working to introduce the product and the study aims to help Swedish Construction Sales AB develop an effective sales process to spread this innovation. LÄS MER

  3. 3. Improvement of a Vermicompost Sieving Machine for Smallholder Farmers in the Philippines : A study conducted in science city of Muñoz, Philippines

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Anokina Marcos Yousif; Felipe Vidal; Ioana Cosaceanu; [2023]
    Nyckelord :Philippines; Philippine Carabao Center; Sieve Machine; Smallholder farmer; Vermicompost; Filippinerna; maskkompostering; Philippine Carabao Center; siktmaskin; småskaliga bönder;

    Sammanfattning : The Philippines has a primarily agricultural economy, with many rural residents relying on farming for their livelihoods. The Philippine Carabao Center (PCC) was established in 1992 to support smallholder farmers in the country through research and technology development related to carabaos. LÄS MER

  4. 4. En kvalitativ studie av aspekter som formar konsumentbeteende i samband med tillfälliga influencer-kollektioner

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Ida Kransenstedt; Sadaf Yahyaei Fard; [2023]
    Nyckelord :Authority; limited edition; Cialdini; influencer marketing; scarcity; consumer behavior; purchase decision; social proof; social media; sympathy principle; temporary collections.; Auktoritet; begränsad upplaga; Cialdini; influencer marketing; knapphetsprincipen; konsumentbeteende; köpbeslut; sociala bevis; sociala medier; sympatiprincipen; tillfälliga kollektioner.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är i en ständigt föränderlig kontext. Influencer marketing är idag en effektiv strategi, där företag samarbetar med influencers för att marknadsföra sina produkter och bygga förtroende hos följare. Användning av begränsade produkter som framgångsrik influencer marketing betonas. LÄS MER

  5. 5. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonathan Belmonte Lobos; Amanda Issa; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; celebrity marketing; brands; brand image; brand scandal; fashion scandal; digital marketing; Influencer marknadsföring; kändis marknadsföring; varumärke; varumärkesimage; varumärkesskandal; modeskandal; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER