Sökning: "ekonomiska framgångar"
Visar resultat 21 - 25 av 57 uppsatser innehållade orden ekonomiska framgångar.
21. Hållbarhet i små företag : En kvantitativ studie ur småföretagarens perspektiv med utgångspunkt från företagets olika intressenter
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Grunden för studien har varit David L. Raineys intressentmodell. Genom att anta ett socialt perspektiv inom hålbarhetsarbetet menar Rainey att de ekologiska och ekonomiska aspekter inkluderas i arbetet. LÄS MER
22. Hej, här är jag : Kvinnliga musikers syn på självrepresentation och Identitet i sociala medier
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : I denna uppsats används det induktiva tillvägagångssättet Multi Grounded Theory (MGT) i syfte att undersöka hur kvinnliga osignade musiker resonerar kring identitetsskapande och självrepresentation i sociala medier. Sverige anses vara en stark musiknation men den musikaliska sfären är inte jämställd och få kvinnor lyckas nå ekonomiska framgångar med sitt musicerande. LÄS MER
23. "Idrott åt alla" men anläggningar åt vissa : En kvalitativ studie om kommunal idrottspolitik
Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte: Denna studie ämnar utforska hur de nationella riktlinjerna för idrottspolitiken influerar svenska kommunfullmäktiges resonerande i beslutstagandet vid byggandet av nya idrottsanläggningar. Den svenska idrottspolitiken specificeras i en proposition (Prop 2008/09:126) från regeringen, godkändes av riksdagen 2009, tillsammans med Riksidrottsförbundets idéprogram Idrotten vill. LÄS MER
24. Hur personliga är tjänsteföretag? : En innehållsanalys av friskvårdsföretags användning av sociala medier med fokus på personalens framställning
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Varför? Det är den ständiga frågan. Anledningen till att vissa företag lyckas bättre än andra beror ofta på hur man agerar med sin marknadsföring (Kotler och Keller 2012). Hos företag som erbjuder service (tjänsteföretag) ligger större krav på personalen som utgör ett viktigt redskap för att öka företagets värde. LÄS MER
25. ÄR GRÖN TEKNIK MÄNS POLITIK? En kvantitativ studie om mäns och kvinnors syn på ekologisk modernisering
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Ekologisk modernisering handlar om att ställa om det nuvarande ekonomiska systemet i en miljömässigt hållbar riktning med hjälp av teknisk utveckling och innovation så att tillväxten kan fortsätta utan att miljön tar skada. Diskursen har rönt stora framgångar inom internationell miljöpolitik men har samtidigt kritiserats för att vara en mansdominerad diskurs. LÄS MER