Sökning: "en studie om konsumenters köpbeteende"
Visar resultat 21 - 25 av 90 uppsatser innehållade orden en studie om konsumenters köpbeteende.
21. Vad påverkar föräldrars köpintentioner online? : En kvantitativ studie om konsumenters köpintentioner online vid köp av babyprodukter.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 2022-06-02 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University, 15cr Authors: Albinsson Ellinor (98/06/27) Alvaro Natasha (99/09/24) Engström Emilia (98/06/20) Supervisor: Mostaghel Rana Title: What affects parents’ online purchase intentions? Research question: What factors influence consumers’ purchase intentions online when buying baby products? Purpose: The purpose of this thesis is to examine consumers' purchase intentions online when buying baby products. Also, what underlying factors underlie consumers' online buying intentions. LÄS MER
22. Vad är den moraliska kompassen värd? : En studie om svenska konsumenters uppfattning om bolags agerande inom CSR
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Det förändrade omvärldsläget sedan Rysslands invasion av Ukraina har tvingat bolag att taställning och många har valt att lämna den ryska marknaden. Det kvarstår frågetecken om detär ett ställningstagande utifrån företags moraliska kompass eller om det är till följd utav delagligt reglerade sanktionerna som införts. LÄS MER
23. Motivationsfaktorer till e-handelsköp : En studie av konsumenters e-handelsköp under Covid-19 pandemin i Sverige och Finland
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Under Covid-19 pandemin rasade den fysiska handeln i snabb takt och redan i april 2020 hade den minskat med 23 procent i Sverige och lika mycket i Finland. Detta har däremot resulterat i att e-handeln vuxit kraftigt. LÄS MER
24. Hållbarhetsmärkningarnas påverkan vid konsumenters val av kaffe En kvalitativ studie ur ett konsumentperspektiv på hållbarhetsmärkningar på kaffe
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka, öka förståelsen om svenska konsumenters uppfattningar och attityder gentemot hållbarhetsmärkningar på kaffeprodukter samt de faktorer som påverkar konsumenters val vid köp av kaffe. Arbetet utgår ifrån en kvalitativ metod med kvantitativa inslag. LÄS MER
25. Vane-engagemang inom online-handel : En studie om vane-engagemang och kognitiv kundupplevelse
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Den här studien presenterar en ny vinkel på forskning inom engagemang och kundupplevelser. Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters köpbeteende påverkas av vane-engagemang inom onlineshopping, samt att se hur kvalitén på den kognitiva kundupplevelsen påverkar vane-engagemanget. LÄS MER