Sökning: "engelska årskurs 7"
Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden engelska årskurs 7.
11. MOTIVATION I ENGELSKA Elever på tre yrkesprogram på gymnasiet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitetSammanfattning : Syfte: Det övergripande syftet är att undersöka vad som motiverar elever i engelska på tre olika yrkesprogram i gymnasieskolan och hur klasserna i undervisningen arbetar för att påverka motivationen. Tre mer specifika frågeställningar är: 1. LÄS MER
12. Explicit and implicit comparison of English and Swedish in English course books for year 7 and year 11 in Sweden
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : This paper compares and contrasts how linguistic transfer has been incorporated in English course books for year 7 and year 11 in Swedish schools. This study has focused on finding explicit and implicit reference to transfer and interference in English course books for Swedish students by identifying references from the authors where they have pointed to similarities and differences between Swedish and English. LÄS MER
13. Representation av kvinnor och män i ett läromedel i engelska skrivet för årskurs 4 till 9
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna kvantitativa innehållsanalys har undersökt representationen av kvinnor och män i läroböcker i engelska. Läroböckerna är skrivna för årskurs 4-9. Läroböckerna heter Happy year 4, Happy year 5, Happy year 6, Happy year 7, Happy year 8 och Happy year 9. LÄS MER
14. Implementeringens medspelare, motståndare och deras resurser : En blick in i implementeringsarbetet av summativ bedömning av skriftliga elevarbeten i engelska utifrån ett närbyråkratiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna studie är ett resultat av att utifrån ett implementeringsteoretiskt perspektiv studeralärares arbete med summativ bedömning när det gäller skriftliga elevarbeten i engelska,årskurs 7-9, och undersöka i vilken utsträckning Skolverkets riktlinjer gällande summativ bedömning följs. Genom att utgå från Lipskys (2010) teori om närbyråkrater avser studien att tydliggöra bedömningsuppdraget samt påvisa möjliga problem i implementeringen av Skolverkets riktlinjer. LÄS MER
15. Extramural engelska : En tillgång i engelskundervisningen?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Under de senaste tio åren har den digitala teknikens omfattning ökat och är idag en källa där barn och unga möter engelska i princip varje dag. Många elever använder dagligen engelska i tal och skrift för olika mottagare och syften genom bland annat datorspel och sociala nätverk. LÄS MER