Sökning: "engelska årskurs 7"
Visar resultat 6 - 10 av 25 uppsatser innehållade orden engelska årskurs 7.
6. Representation av genus i engelskämnet – En komparativ studie av läromedel för årskurs 7
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Humanistiska och teologiska fakulteternaSammanfattning : Tidigare fanns en statlig läromedelsgranskning i Sverige. Sedan denna avvecklats har istället ansvaret för granskning av läromedel ålagts lärarna och skolorna själva. Syftet med denna studie är att genomföra en kritisk granskning av läromedel. I läroplanen (Lgr11) framgår tydligt att jämställdhet är något skolan skall verka för. LÄS MER
7. What’s the question? : En innehållsanalys av frågor som relateras till texter i läromedel för engelska i årskurs 7-9
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Lärobokstexter är vanligt förekommande i engelskundervisningen, där läromedlen ofta innefattas som vägledning och struktur för läraren och eleverna. Enligt tidigare forskning kan de frågor som relateras till läromedelstexterna ses som en form av stöttning där eleverna genom dem kan främja sin läsförståelse och språkutveckling. LÄS MER
8. Digitaliserad undervisning med fokus på engelska i årskurs 7-9 : Några lärares upplevelser kring implementeringen av ett digitaliserat läromedel.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Detta arbete syftar till att undersöka vilka attityder fyra engelsklärare samt en lärare i samhällsorienterande ämnen i årskurs 7-9 har till digitalisering i skolan i allmänhet och ett specifikt digitalt läromedel i synnerhet i samma kommun. Arbetet syftar även till att översiktligt redogöra för de olika roller som krävs för förändring. LÄS MER
9. Framgångsrik undervisning i engelska : En intervjustudie om lärares upplevelser om hur man bör bemöta elever i läs- och skrivsvårigheter/dyslexi i årskurs 7-9
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur lärare upplever att man bör bemöta elever i läs- och skrivsvårigheter/dyslexi i undervisningen i ämnet engelska, för en framgångsrik undervisning där alla elever har möjlighet att nå kunskapskraven. I dagens globala samhälle är goda kunskaper i engelska betydelsefulla. LÄS MER
10. “Once upon a time there was a boy named Carl” : A study on the effects of scaffolding on the performance of students with reading and writing difficulties
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : The aim of this study is to investigate what difficulties Swedish students with reading and writing difficulties may encounter when they write texts in English. A teaching experiment was done to see whether scaffolding, a process where the teacher shows the overall structure of e.g. LÄS MER