Sökning: "engelska happy"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden engelska happy.

  1. 1. “If you come in with a kind of relaxed, happy, positive attitude I feel like it reflects on the kids.” - En kvalitativ intervjustudie om idrottslärares resonemang kring deltagande och motivation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Anders Bladh; [2022-04-07]
    Nyckelord :Inre motivation; delaktighet; idrott och hälsa; autonomiskt ledarskap;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker idrottslärares resonemang kring skapandet och upprätthållandet av deltagande och motivation. Syftet med studien är att nå en förståelse för vad idrottsläraren anser och upplever som viktigt i sin yrkesroll för att eleven ska fortsätta intressera sig för ämnet idrott och hälsa. LÄS MER

  2. 2. I vilken utsträckning stöttar läromedel elevers utveckling av förmågor? : En kvalitativ och kvantitativ jämförelse av digitala och traditionella läromedel i engelskämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Matilda Sturesson; [2022]
    Nyckelord :engelskundervisning; hörförståelse; läromedelundersökning; skrivutveckling; språkutveckling;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att belysa i vilken omfattning förmågorna skriva, tala och lyssna fokuseras i fyra olika engelskläromedel för årskurs 3. I en kvalitativ metod innehållande kvantitativa överväganden granskades och analyserades de digitala läromedlen Happy year 3, Engelska 1-3, och de tryckta läromedlen Learn English och What’s up. LÄS MER

  3. 3. Får jag visa vad jag kan? : En multimodal textanalys av läromedel i årskurs 3 inom ämnet engelska.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Izabella Ewertson; Tove Wegar; [2021]
    Nyckelord :Sociokulturellt perspektiv; socialsemiotiskt perspektiv; lärande; multimodalitet; engelska; läromedel;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka i vilken utsträckning det finns möjlighet till  interaktion mellan undervisningens deltagare i de undersökta läromedlen samt att undersöka relationen mellan verbal text och bild i de utvalda läromedlen. Studien är en multimodal textanalys med inslag av både kvantitativa och kvalitativa mått där fem läromedel i engelskämnet för årskurs tre har undersökts. LÄS MER

  4. 4. Disability Bias and the Misrepresentation of Chronic Illness and Invisible Disability in Contemporary YA Fiction

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Daniela Fois; [2018]
    Nyckelord :invisible disability; chronic illness; young adult; fiction; literature; misrepresentation; disability bias; romanticisation; miracle cure trope; Nicola Yoon; Everything Everything;

    Sammanfattning : Despite the success illness novels have acquired in the last decade, the misrepresentation of chronic illness in the Young Adult genre is still going unnoticed. In an ableist society that still needs to be educated about invisible disabilities, most of the contemporary YA writers insist on finding miraculous solutions and questionable happy endings to their stories. LÄS MER

  5. 5. Intersektionalitet i läroböcker : En läromedelsanalys utifrån skolans värdegrund.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Gesche-Kathrin Franzén; [2018]
    Nyckelord :Jämställdhet; intersektionalitet; mångfald; läromedel; engelska;

    Sammanfattning : I denna studie analyserades två läroböcker ur populära läromedelsserierna Happy och Magic ur ett intersektionellt perspektiv för att undersöka deras överensstämmelse med skolans värdegrund (Lgr11). Böckernas karaktärer låg till grund för analysen. LÄS MER