Sökning: "ethics and privacy"
Visar resultat 21 - 25 av 52 uppsatser innehållade orden ethics and privacy.
21. Vem bryr sig om etisk data? : En explorativ metodstudie om hur företag kan reflektera kring omsorg i syfte att fatta etiska beslut om data
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : When the data protection regulation was introduced in 2018, the aim was to create uniformprotection for privacy in personal data. Despite this, there is still a lack of trust among manyusers about how companies actually process their personal data. LÄS MER
22. Organisationers etiska hantering av kunddata: integritet, samtycke, säkerhet, förtroende och ansvar : En kvalitativ studie om hur organisationer tillämpar etiska förhållningssätt vid hantering av kunddata
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Allt fler organisationer är beroende av kunddata för att kunna leverera sina tjänster. Med den ökade insamlingen av personlig kunddata uppkommer etiska utmaningar för organisationer. Enligt tidigare forskning ställs högre krav på hur organisationer hanterar kunddata idag. LÄS MER
23. Mapping out the impact of surveillance technology: research, professionals, and public opinion : A mixed methods approach
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Combating crime is a complex task with cultural, political, and legal dimensions. In technologically advanced societies, surveillance technology can be used to aid law enforcement. A few examples of such tools are drones, cameras, and wiretaps to mention a few. LÄS MER
24. Marknadskommunikation på digitala plattformar : En kvalitativ studie om organisationers tillämpning av artificiell intelligens relaterat till beslutsfattande och datainsamling - i relation till etik och individens integritet.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2022-06-01 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Nermin Gibbo Emma Korpela Micheline Touma 99/01/19 99/03/15 00/06/25 Titel: Marknadskommunikation på digitala plattformar Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Artificiell Intelligens, Cookies, Beslutsfattande, Etik och Integritet Forskningsfrågor: 1. Hur används AI–verktyg för att hjälpa organisationer i sitt beslutsfattande om marknadskommunikation baserat på konsumentens preferenser? 2. LÄS MER
25. Holographic Communications Technologies : A qualitative study on the ethical and\or legal challenges based on the stakeholders' perspectives
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Holographic communications technologies are a new digital technology being currently developed by companies to be available to the public in the near future. Through holographic communications technologies, the image of one user located in one place can be captured with special equipment from different angles, so that its three-dimensional depiction is created realistically. LÄS MER