Sökning: "examensarbete b2b"

Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden examensarbete b2b.

  1. 16. Leverantörs vilseledande vid offentlig upphandling - Tänkbara straffrättsliga, offentligrättsliga och civilrättsliga remedier

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Magnus Isaksson; [2015]
    Nyckelord :Law and Political Science;

    Sammanfattning : Occasionally when a contracting authority is about to award a public contract or conclude a framework agreement with a supplier, the supplier somehow misleads the contracting authority in order to receive the public contract or the framework agreement. Due to the rigorous regulatory system that distinguish public procurement one can expect the misleading to be a problem of greater importance than in B2B-relationships. LÄS MER

  2. 17. Expertis, välvilja och integritet. Kontextens inverkan på hur förtroende uppfattas vid köp av konsulttjänster.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Svensson; Martin Erlandsson; Patrik Johansson; [2013]
    Nyckelord :Förtroende; konsulttjänster; inköpare; Business-to-Business B2B ; kontextberoende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Examensarbetets titel: Expertis, välvilja och integritet. Kontextens inverkan på hur förtroende uppfattas vid köp av konsulttjänster Seminariedatum: 2013-01-17 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i Marknadsföring på Kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Fredrik Svensson, Martin Erlandsson, Patrik Johansson Handledare: Lars Carlman Fem nyckelord: Förtroende, konsulttjänster, inköpare, Business-to-Business (B2B), kontextberoende. LÄS MER

  3. 18. "Vi vill ha kostnadsreducering!" : En studie kring kundvärde inom en ekonomisk förening

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Sandra Johansson; Emmelie Nilsson; [2012]
    Nyckelord :Dubbelriktade kundrelationer; nätverk; relationer; kundvärde; värdeskapande; fokusgrupper; B2B; konkurrensfördel;

    Sammanfattning : Titel: ”Vi vill ha kostnadsreducering!” – En studie kring kundvärde inom en ekonomisk förening Ämne/kurs: Företagsekonomi III – Marknadsföring, inklusive examensarbete, 30 hp.Författare Emmelie Nilsson och Sandra Johansson Handledare: Niklas Åkerman Examinator: Christine Tidåsen Nyckelord: Dubbelriktade kundrelationer, nätverk, relationer, kundvärde, värdeskapande, fokusgrupper, B2B, konkurrensfördel Frågeställning: Vad karaktäriserar kundvärde i en B2B-relation, då leverantören är en ekonomisk förening, som ägs av sina kunder? Syfte: Syftet var att skapa förståelse kring hur en ekonomisk förening, med både enkelriktade och dubbelriktade kundrelationer, kan stärka sin position på marknaden genom att öka det kundupplevda värdet. LÄS MER

  4. 19. Försäljningsprocesser inom B2B

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Thomsson; Per Magnusson; [2011]
    Nyckelord :Management of enterprises; ABC; nätverk; värdeskapande; Försäljningsprocess; B2B; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Försäljningsprocesser inom B2B – en utvärdering och strategisk plan med utgångspunkt i Inis Sweden AB Seminariedatum: 24 maj 2011 Ämne/kurs: FEKP90 Företagsekonomi: Examensarbete för Civilekonom-programmet, 30 högskolepoäng Författare: Per Magnusson & Alexander Thomsson Handledare: Rolf G. Larsson Fem nyckelord: Försäljningsprocess, B2B, värdeskapande, nätverk och ABC. LÄS MER

  5. 20. Att skapa värde vid marknadsföring av miljötekniska lösningar.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isabella Werne; René Churquina; [2010]
    Nyckelord :Miljöteknik; B2B-marknader; värdeskapande; marknadsföring; försäljning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Att skapa värde vid marknadsföring av miljötekniska lösningar. Seminariedatum: 2010-01-15 Ämne: Industriell Marknadsföring FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 poäng Författare: Isabella Werne och René Churquina Handledare: Jens Hultman Ekonomie Doktor Fem nyckelord: Miljöteknik, B2B-marknader, värdeskapande, marknadsföring, försäljning. LÄS MER