Sökning: "examensarbete b2b"

Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden examensarbete b2b.

  1. 11. The Challenges of a B2B Market Entry within the Automotive Industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Zacharias Rudberg; Oscar Sandelin; [2019]
    Nyckelord :Strategy Implementation; Market Theory; Strategy; Industrial Business to Business Marketing; Motor Vehicle Industry; Assembly Tools; Market Entry; Customer Relations; Organizational Alignment; Market Strategy; Marketing Organization; Strategiimplementering; Marknadsteori; Strategi; Industriell Business to Business Marknadsföring; Bilindustrin; Monteringsverktyg; Marknadsingång; Kundrelationer; Organisatorisk samstämmighet; Marknadsstrategi; Marknadsorganisation;

    Sammanfattning : This thesis investigates the factors to consider when implementing a business to business market entry strategy within the automotive industry. The aforementioned is conducted through an exploratory case study at a global industrial firm providing a comprehensive range of products and services within the motor vehicle industry. LÄS MER

  2. 12. Hur skapas och utvecklas tillit i en förhandlingsprocess? : En studie inom B2B-marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Isabelle Sjölander; Matilda Östling; [2019]
    Nyckelord :tillit; förhandlingar; B2B; integrativ förhandling; distributiv förhandling;

    Sammanfattning : Titel: Hur skapas och utvecklas tillit i en förhandlingsprocess? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Isabelle Sjölander och Matilda Östling Handledare: Akmal Hyder och Michelle Rydback Datum: 2019 – juni Syfte: Syftet är att öka förståelsen för hur tillit skapas och utvecklas i en förhandlingsprocess inom B2B-marknaden.. LÄS MER

  3. 13. Managing Organizational Factors in Technology Assimilation for Web-based Business to Business E-Commerce

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :ERIK ELANDER AMAN; ALEXANDER NAWRAS SUDDEK; [2018]
    Nyckelord :B2B; Web-Based E-Commerce Assimilation; Organizational Change; Technology Assimilation; E-business; Change Management.; B2B; Webbaserad E-handel; Implementation; Teknisk Assimilation; Organisatorisk Förändring; Förändringsledning; Digitala Affärer.;

    Sammanfattning : Introduction: The use of Web-based Business-to-Business E-commerce is increasing, however many companies who previously adopted e-commerce technology have failed to utilize it. Meanwhile, research has mostly focused on quantitative research regarding factors affecting the adoption of e-commerce, leaving a research gap regarding the routinization of the technology. LÄS MER

  4. 14. En strategi som engagerar : En kvalitativ studie om B2B företags möjligheter att skapa kundengagemang i sociala medier 

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Damaris Chauca Palma; Mikaela Svensson; [2017]
    Nyckelord :Business-to-business; social media; customer engagement; social media strategy; Business-to-business; sociala medier; kundengagemang; social mediestrategi;

    Sammanfattning : Författare: Damaris Chauca Palma och Mikaela Svensson Handledare: Docent Richard Afriyie Owusu Examinator: Professor Bertil Hultén Fakultet: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Program: Civilekonomprogrammet med inriktning marknadsföring Kurs: Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet, 30 hp. VT 2017. LÄS MER

  5. 15. Value maximization in product development through holistic design

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Hernandez Mora Efrain Arturo; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Entrepreneurship and startups are widely studied themes that have been the focus of plenty of literature in the last years. In this sense, different methodologies have been proposed in order to ensure a successful market entry for startups, being the lean startup concept considered as the most useful and promising. LÄS MER