Sökning: "färglägga"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet färglägga.
1. Image Colorization Based on Deep Learning
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the development of artificial intelligence, there is a clear trend to combine computer technology with traditional industries. In recent years, with the development of digital media technology, many methods for coloring gray-scale images have been proposed. LÄS MER
2. Intonation som färg- Folkmusikens variabla intonation på trombon
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Konstnärliga fakulteten i MalmöSammanfattning : Colouring with intonation – variable intonation of Swedish folk music on the trombone In this bachelor's thesis, an exploration of folk music with variable intonation with the instrument trombone as a tool is described. Using a diary to follow the practice sessions, the project explores different methods to learn performance practice of the microtonal intervals themselves and of actual tunes from the older Swedish folk music repertoire. LÄS MER
3. Hoppsan, jag som ville “rita och färglägga mer!” : - vad motiverar elever i bildundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka vad som motiverar elever när det kommer ämnet. till uppgifter i ämnet bild samt hur betygen påverkar deras inställning till Genom en historisk översikt av bildämnet kan det bidra till en större förståelse för varför ämnet fått plats i läroplanen och hur det utvecklats allt eftersom samhället förändrats till där vi är idag. LÄS MER
4. Colours and context : A study on how colour expectations change depending on the narrative context
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : The purpose of this study was to research what effect a game narrative can have on players’ colour expectations in a game scene. To answer the proposed research question a practical experiment was conducted. LÄS MER
5. Hoppsan, jag som ville “rita och färglägga mer!” : vad motiverar elever i bildundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik; Stockholms universitetSammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka vad elever motiveras av när det kommer till uppgifter i ämnet bild samt hur betygen påverkar deras inställning till ämnet. Genom en historisk översikt av bildämnet kan det bidra till en högre förståelse för varför ämnet fått plats i läroplanen och hur det utvecklats allt eftersom samhället förändrats till där vi är idag. LÄS MER