Sökning: "Lars May"

Visar resultat 1 - 5 av 90 uppsatser innehållade orden Lars May.

  1. 1. Gråzoner inom fastighetsmäklarbranschen : en studie om vad som anses etiskt ur ett kundperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Maximilian Eriksson; Elias Swartswe; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: Gray areas in the real estate brokerage industry - a study of what is considered ethical from a customer perspective. Level: Bachelor's degree in business administration Authors: Maximilian Eriksson and Elias Swartswe Supervisor: Lars-Johan Åge Date: 2023 – May Aim: The aim of this study is to examine the gray area between practices in the real estate profession that are legal versus illegal, yet perceived as unethical versus ethical by clients. LÄS MER

  2. 2. Hjälpmedelslogistikens möjligheter: en stagnerad marknad med stor potential

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Marcus Oknelid; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; Sustainable Development Goals SDG ; MDR; Industry 4.0; Closed loop supply chain; Blockchain.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Abstract Title: The possibilities of healthcare logistics, a stagnated market with great potential Author: Marcus Oknelid Supervisors: Bertil Nilsson, division of industrial management, The faculty of engineering at Lund University. Lars Eiring, CEO, Myloc AB Examiner: Johan Marklund, division of industrial management, The faculty of engineering at Lund University. LÄS MER

  3. 3. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Förare; Hanna Bielke; Sara Slättberg; [2023]
    Nyckelord :Intention-beteende gap; Theory of Planned Behavior; Hållbar klädkonsumtion; Barriärer; Second hand; Upcycling; Köpprocessen; Konsumentbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER

  4. 4. Detecting structural variants in the DNA of the inbred Scandinavian wolf

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildning

    Författare :Lars Huson; [2023]
    Nyckelord :animal; animal population; bioinformatics; biological sciences; biology; Canis lupus; CNV; conservation genetics; conservation genomics; copy-number variation; DNA; endangered population; endangered species; evolution; evolutionary biology; extinction; genetic diversity; genetics; genetic variation; genomes; genomics; grey wolf; inbreeding; inbreeding depression; indel; mutation; pedigree; population genetics; population genomics; Scandinavia; smoove; snakemake; structural variant; SV; wolf; wolves;

    Sammanfattning : Only 40 years ago, just three individuals made the journey from Finland/Russia to found the current wolf population in the southwest of Sweden. This population, that to this date descends from less than 10 founders, has a substantial increased extinction risk due to inbreeding. LÄS MER

  5. 5. Så skapas kundlojalitet : Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lucas Håkansson; Emilio Silva Aresti; [2022]
    Nyckelord :Customer loyalty; Customer satisfaction; Brand image; Brand Trust; Real estate agent; Kundlojalitet; kundnöjdhet; varumärkesuppfattning; varumärkestillit; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Så skapas kundlojalitet: Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lucas Håkansson och Emilio Silva Aresti Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022- maj Syfte: Syftet med denna kvalitativa studie är att skapa en djupare förståelse för hur fastighetsmäklarföretag i Uppsala arbetar för att skapa kundlojalitet genom de tre begreppen kundnöjdhet, varumärkestillit och varumärkesuppfattning. Metod: Denna studie har använt sig utav en kvalitativ metod där fem kontorschefer hos fastighetsmäklarföretag i Uppsala har intervjuats. LÄS MER