Sökning: "Lars May"
Visar resultat 1 - 5 av 90 uppsatser innehållade orden Lars May.
1. Gråzoner inom fastighetsmäklarbranschen : en studie om vad som anses etiskt ur ett kundperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: Gray areas in the real estate brokerage industry - a study of what is considered ethical from a customer perspective. Level: Bachelor's degree in business administration Authors: Maximilian Eriksson and Elias Swartswe Supervisor: Lars-Johan Åge Date: 2023 – May Aim: The aim of this study is to examine the gray area between practices in the real estate profession that are legal versus illegal, yet perceived as unethical versus ethical by clients. LÄS MER
2. Hjälpmedelslogistikens möjligheter: en stagnerad marknad med stor potential
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Abstract Title: The possibilities of healthcare logistics, a stagnated market with great potential Author: Marcus Oknelid Supervisors: Bertil Nilsson, division of industrial management, The faculty of engineering at Lund University. Lars Eiring, CEO, Myloc AB Examiner: Johan Marklund, division of industrial management, The faculty of engineering at Lund University. LÄS MER
3. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER
4. Detecting structural variants in the DNA of the inbred Scandinavian wolf
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildningSammanfattning : Only 40 years ago, just three individuals made the journey from Finland/Russia to found the current wolf population in the southwest of Sweden. This population, that to this date descends from less than 10 founders, has a substantial increased extinction risk due to inbreeding. LÄS MER
5. Så skapas kundlojalitet : Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Så skapas kundlojalitet: Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lucas Håkansson och Emilio Silva Aresti Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022- maj Syfte: Syftet med denna kvalitativa studie är att skapa en djupare förståelse för hur fastighetsmäklarföretag i Uppsala arbetar för att skapa kundlojalitet genom de tre begreppen kundnöjdhet, varumärkestillit och varumärkesuppfattning. Metod: Denna studie har använt sig utav en kvalitativ metod där fem kontorschefer hos fastighetsmäklarföretag i Uppsala har intervjuats. LÄS MER