Sökning: "förtroende i affärsrelation"

Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden förtroende i affärsrelation.

  1. 6. Förtroende i skogliga affärsrelationer : skogsägarens förtroende för virkesköparen beroende av skogsägarens avstånd till skogsfastigheten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Forest Resource Management

    Författare :Erika Nylander; [2017]
    Nyckelord :skoglig kompetens; kommunikation; viljan att kundanpassa; lokal anknytning; trygghet;

    Sammanfattning : Den här studien genomfördes i samarbete med SCA Skog AB eftersom att de upplevde ett behov av att förstå hur skogsägare resonerar kring begreppet förtroende i skogliga affärsrelationer. Konkurrensen bland virkesköpande organisationer om skogsägares virke ökar i takt med industriernas ökade efterfrågan på råvara och i och med urbaniseringen och den skiftande skogsägarstrukturen. LÄS MER

  2. 7. Från produkt till tjänst: framtidens läkemedelsupphandling : En ökad tjänsteorientering och ett gemensamt värdeskapande är nyckeln till att möta dagens och framtidens utmaningar vid läkemedelsupphandling.

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Tor Broman; Carl Åkesson; [2016]
    Nyckelord :pharmaceutical procurement; value co-creation; service orientation; business relationships; cost efficiency; strategy; läkemedelsupphandling; gemensamt värdeskapande; tjänsteorientering; affärsrelationer; kostnadseffektivitet; strategi;

    Sammanfattning : The current public procurement process of pharmaceuticals is characterized by a lack of overall perspective and distrust between the pharmaceutical industry and buying Swedish county councils. This is due to the historical context between the two parties. LÄS MER

  3. 8. Samarbete för hållbar produktutveckling : en fallstudie av BillerudKorsnäs

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Madeleine Davidsson; Natalia Michalak; [2016]
    Nyckelord :affärsrelation; distributionskedja; hållbar utveckling; nätverk; produktutveckling; samarbete; skogsindustrin;

    Sammanfattning : Allt fler företag har börjat inse vikten av att samarbeta för att kunna utveckla konkurrenskraftiga produkter. Genom att ingå samarbete med aktörer utanför den egna branschen kan ett företag slå sig in på nya marknader och anpassa produkten till specifika marknadskrav. LÄS MER

  4. 9. Medelstora företags inköpsarbete och affärsrelation med en större leverantör

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emily Gustavsson; Anja Mlivic; [2015]
    Nyckelord :Purchasing; medium-sized enterprises; business relationships; collaboration; power; trust; long-sightedness; negotiation; personal relationship.; Inköpsarbete; medelstora företag; affärsrelationer; samarbete; makt; förtroende; långsiktighet; förhandling; personlig relation.;

    Sammanfattning : Bakgrund Under de senaste åren har inköp uppmärksammats allt mer. Ökade kravfrån kunder och högre konkurrens har lett till att företag ser fördelar mednära affärsrelationer. Däremot har medelstora företag influenser frånbåde stora och små företag och det är därmed svårt att veta vad de har förutgångspunkt i affärsrelationer. LÄS MER

  5. 10. Customer relationship management : en studie på Carpenter Powder Products

    Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Robin Larsen; Sandra Borszeki; [2013]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; kundrelationer; CRM; B2B.;

    Sammanfattning : Frågeställningar: - Hur arbetar Carpenter Powder Products och deras anställda med att upprätthålla relationerna till sina kunder? - Vilka faktorer ser Carpenter Powder Products anställda som de viktigaste i en affärsrelation? Syfte: Syftet är att kartlägga hur de anställda på Carpenter Powder Products arbetar med att upprätthålla relationerna till sina kunder samt vilka faktorer som är viktigast inom affärsrelationer. Detta för att skapa en djupare inblick i hur ett industriellt företag inom en B2B bransch arbetar med sina kundrelationer. LÄS MER