Sökning: "förtroende i affärsrelation"
Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden förtroende i affärsrelation.
11. Lönsamhetsfaktorer i brittisk nötproduktion : en inblick i McDonald's leverantörskedja
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera hur aktörer i den brittiska leverantörskedjan för nötkött uppfattar sin lönsamhet samt vilka faktorer som är viktiga bakom en god lönsamhet. Syftet med studien är att svenska nötköttsproducenter och McDonald’s ska kunna dra lärdom från den brittiska leverantörskedjan för nötkött. LÄS MER
12. Vänskap i Affärsrelationer - En kvalitativ studie av dynamiken och balansen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för dynamiken där affärsrelation och vänskapsrelation möts. För att uppnå uppsatsens syfte användes en kvalitativ metod utifrån ett abduktivt synsätt. Det teoretiska ramverket består av teorier inom affärsrelationer och vänskapsrelationer. LÄS MER
13. Relationen mellan ICA-handlaren och ICA AB
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att, med hjälp av företagsekonomiska relationsteorier, undersöka och beskriva ICA-handlare som driver butiker i profilerna Nära- och Supermarkets relation till ICA AB. De handlare som ingick i studien driver butiker i Uppsalaområdet. LÄS MER
14. Att vårda relationen med nyckelkunder
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Studien har visat att båda företagen har ett huvudsyfte och detta är att jobba med befintliga nyckelkunder för att skapa och bevara långvariga affärsrelationer med dem. Båda företagen fokuserar på att identifiera och tillfredställa kundernas behov, samt att engagera båda parterna i relationen. LÄS MER
15. Dynamik och karaktär i en researrangörs affärsrelation.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vårt syfte är att med fokus på en affärsrelation mellan en researrangör och dess hotelleverantörer undersöka dynamiken och karaktären i denna vid en kvalitetsförbättringsprocess. För att få ett djup i vår undersökning har vi gjort en kvalitativ ansats vilken är baserad på nio intervjuer. LÄS MER