Sökning: "förtroende i affärsrelation"

Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden förtroende i affärsrelation.

  1. 16. En lyckad affärsrelation? : två fallstudier

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Marie Ericsson; [2007]
    Nyckelord :affärsrelationer; förtroende och engagemang; informationsutbyte;

    Sammanfattning : This study has investigated what makes a business relation satisfactory. The purpose is to distinguish the factors that are relevant to a functioning cooperation relationship between sawmills and DIY-stores. The theoretical framework is primarily based on long-term business relationships. LÄS MER

  2. 17. Förtroendets betydelse i relationens livscykel, vid köp av externa tjänster

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Svensson; Hanna Klöfver; Anna Hultén; [2007]
    Nyckelord :Förtroende; relation; värdeskapande; reklambyrå och kund.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur och när förtroendet skapas i en affärsrelation då parterna inte har någon tidigare erfarenhet av varandra. Vidare är syftet att undersöka vilken betydelse förtroendet har, samt när i relationens livscykel förtroendets betydelse är som störst. LÄS MER

  3. 18. Affärsrelationer vid elektronisk handel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Cecilia Ahlin; [2001]
    Nyckelord :Elektronisk handel; affärsrelationer; företag till företag B2B ;

    Sammanfattning : Detta examensarbete behandlar elektronisk handel mellan företag och vilken affärsrelation som företaget har med sina företagskunder efter införandet av elektorisk handel. Telefonintervjuer har skett med fyra olika företag som ingår i möbelbranschen. LÄS MER

  4. 19. Tilltro vid nyttjande av e-tjänster

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Anderson; Anna von Schéele; [2000]
    Nyckelord :Business and economics; Tilltro; Internet; e-handel; e-tjänster; konsumentbeteende; tjänster; Ekonomi;

    Sammanfattning : Background: Trust has been a foundation of commerce since the very beginning. Trust can in the traditional commerce be built by face-to-face meetings, this is not possible at the Internet. Although, trust ought to be important even for the commercial business relation at the Internet and crucial for the consumer to use this communication channel. LÄS MER