Sökning: "förväntningar"

Visar resultat 31 - 35 av 5240 uppsatser innehållade ordet förväntningar.

  1. 31. Arbetsmarknadens förväntningar på den nyexaminerade landskapsingenjören : vilka kunskaper är viktiga att få med sig från utbildningen?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Charlotte Erlandsson; [2024]
    Nyckelord :Landskapsingenjörsprogrammet; arbetsmarknad; landskapsingenjör; utbildning; arbetsgivare; utemiljö; yrkesroller; projektledare; arbetsledare;

    Sammanfattning : Det här arbetet är en intervju- och litteraturstudie som ger svar på vilka kunskapsförväntningar som ställs från arbetsgivarnas sida och hur landskapsingenjörsprogrammet möter dessa förväntningar. Vilken yrkesroll har en nyexaminerad landskapsingenjör möjlighet att få vid etablering i arbetslivet, För att ta reda på vilka förväntningarna är, studeras landskapsingenjörens arbetsmarknad, kvalitativa intervjuer genomförs och jobbannonser studeras genom att identifiera arbetsuppgifter, önskad kompetens och meriter. LÄS MER

  2. 32. Inställningen till formbar intelligens: dynamiken mellan lärarens mindset och elevens förväntningar på sin matematiska förmåga.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Nicole Pham; Sofie Berggreen-Clausen; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 33. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anton Bergman; Edith Hoge Beckman; [2024]
    Nyckelord :Country-of-Origin; Swedish Fashion Design; Business Culture; Globalization; Foreign Work; Country-of-Origin; Svensk Modedesign; Affärskultur; Globalisering; Utlandsarbete;

    Sammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER

  4. 34. Språkets makt: En diskursanalys av kommunikation i förskolans läroplaner : Diskurs om kommunikation i hur läroplaner positionerar barn och vuxna.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Liisa Julin; [2024]
    Nyckelord :Child view; Influence; Communication; Learning; Curriculum.; Barnsyn; Inflytande; Kommunikation; Lärande; Läroplan.;

    Sammanfattning : Communication is central to all teaching, not least to enable the conditions for a democratic education. This study therefore aims to focus on the discursive shifts in how children and educators are positioned in preschool curricula (Skolverket, 1998; 2018) regarding communicative contexts. LÄS MER

  5. 35. Intentioner och förverkligande i undervisningen om derivator, en fallstudie

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Matej Buljan; [2024]
    Nyckelord :derivatives; case study; intentions and realisations.; derivata; fallstudie; intentioner och förverkligande.;

    Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten omfattar en undersökning om intentioner och förverkligande för undervisningsprocessen kring en lektion om derivator på gymnasienivå. Enligt Stake (1967) delas undervisningsprocessen upp i tre delar: (1) förutsättningar för undervisningspraktiken, (2) pedagogiska och didaktiska interaktioner, (3) resultat av undervisningen. LÄS MER