Sökning: "facebook handelshögskolan"

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden facebook handelshögskolan.

  1. 1. In video assistant referee we trust? A quantitative study of Swedish football supporters' perception of VAR and attitude towards implementing VAR

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Klara Lundquist; Yusra Ali; [2024]
    Nyckelord :Swedish football; Sports marketing; Video assistant referee; Decision-aid technology;

    Sammanfattning : In 2016, the International Football Association Board (IFAB) approved the use of Video Assistant Referee (VAR) in football. In recent years, an ongoing debate has unfolded in Sweden regarding the potential implementation of VAR in Allsvenskan. LÄS MER

  2. 2. Pandemin som (kanske) förändrade livet : En studie i pandemins inverkan på svenska arbetares liv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Robin Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Covid-19; corona; pandemi; work life balance; WLB; stress; omställning; KASAM; känsla av sammanhang;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen var att undersöka hur svenska arbetares liv har påverkats avcoronapandemin. Eftersom en undersökning som omfattar alla livets aspekter skulle bli allt föromfattande avgränsades studien till att undersöka utvalda områden. LÄS MER

  3. 3. Hide or Embrace Drawbacks? - A Quantitative Study of the Impact of Two-Sided Messaging in the Online Secondary Marketplace Setting

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofie Bixo; Tyra Löthman; [2023]
    Nyckelord :Purchase intention; Facebook Marketplace; Second-hand buying; Theory of Planned Behaviour; Two-sided messaging;

    Sammanfattning : In recent years, online secondary marketplace platforms have experienced rapid growth as both sustainability concerns and the demand for second-hand products have increased substantially. Despite this considerable growth, second-hand marketplaces have remained relatively understudied. LÄS MER

  4. 4. Algoritmer i sociala medier : En kvalitativ studie om kunskapsnivåerna hos olika generationer gällande algoritmer och deras funktion

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Angelique Matinkoski; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Algoritmer; Kunskapsskillnader; Generation X och Z;

    Sammanfattning : Facebook, Instagram, TikTok och Snapchat var några av de mest kända sociala nätverken som användes av ett flertals människor världen över. Den sociala världen inom digitalismen utvecklades ständigt, drivet av algoritmer som skapade anpassade flöden för användarna. LÄS MER

  5. 5. Winter is coming - A game of reducing electricity consumption: A quantitative study of attitudes towards policy tools with the goal of reducing electricity consumption

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Adam Solberg; Viktor Marthinsson; [2023]
    Nyckelord :Attitudes; Policy tools; Electricity consumption;

    Sammanfattning : To make decisions, policy makers need to be informed about the consequences their decisions might implicate. This thesis takes a closer look at the Swedish electricity market and investigates attitudes that electricity consumers have towards different policy tools aiming to reduce electricity consumption. LÄS MER