Sökning: "paketera tjänster"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden paketera tjänster.

  1. 1. Förutsättningar för en lyckad implementation av PaaS-modeller : En kvalitativ studie om drivkrafter, utmaningar, åtgärder och förmågor

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Vincent Svenmar; Erik Soinio; [2023]
    Nyckelord :PaaS; PSS; Servitization; Circular economy; Business models; Transformation; PaaS; PSS; Tjänstefiering; Cirkulär ekonomi; Affärsmodeller; Transformation;

    Sammanfattning : I en värld där tjänstefieringsprocessen blivit alltmer vanlig och där konsumenterna börjar övergå i en förändring från att äga produkter till att i stället äga rätten att använda dem, har flera typer affärsmodeller uppstått som gör detta möjligt. En av dessa är produkt som en tjänst (Product as a Service - PaaS), som är ett relativt nytt koncept där kunden inte äger produkten, utan snarare betalar för tillgången till den. LÄS MER

  2. 2. Kan trovärdighet köpas för pengar? –En studie i vilka värden en revisor skapar för ett företag

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelia Erlandsson; Karl-Fredrik Johannesson; [2013-08-07]
    Nyckelord :Revisor; värde; revisionsplikt; företag; revisionsbyråer; banker; Skatteverket; kompetens; trovärdighet; legitimitet och rådgivning.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Under 2000-talet pågick en diskussion beträffande att vi i Sverige, i likhet med andra länder i Europa, skulle avskaffa revisionsplikten. Ordet revision har sitt ursprung i det latinska ordet revi´sio som betyder återseende. LÄS MER

  3. 3. "Lurad" av ett erbjudande : - En empirisk studie om prissättning och kundens beteendemönster

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mattias Söderström; Adam Naenfeldt; [2013]
    Nyckelord :Prissättning; Option Framing; beteendeekonomi; revision; redovisning;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: ”Lurad” av ett erbjudande – en empirisk studie om prissättning och kundens beteendemönster Nivå: Kandidatuppsats i ämnet företagsekonomi: Marknadsföring Författare: Adam Naenfeldt & Mattias Söderström Handledare: Jonas Kågström Datum: Juni 2013 Syfte: Syftet med examensarbetet var att analysera konsumenters beteende. Hjälpverktyget vid genomförandet var att använda oss av teorin, Option Framing. LÄS MER

  4. 4. En fallstudie om restaurang Danilos storytellingkoncept

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Lahte Anna; Ann-Sofie Öst; [2007]
    Nyckelord :storytelling; experience; marketing; concept; story; storytelling; upplevelse; marknadsföring; koncept; berättelse; historia;

    Sammanfattning : Det är numera självklart att företag försöker hålla en hög produkt- och servicenivå. För att nå framgång och för att sticka ut i mängden handlar differentiering alltmer om känslor, design och historier. LÄS MER