Sökning: "frågeställning ekonomi"
Visar resultat 36 - 40 av 366 uppsatser innehållade orden frågeställning ekonomi.
36. ÄGA ELELR HYRA SAMHÄLLSFASTIGHETER : En flerfallstudie av relationen mellan strategisk och operativ styrning i svenska kommuner
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Historiskt har samhällsfastigheter alltid ägts av offentlig sektor men på senare tid har intresset för utomstående investeringar från externa fastighetsbolag ökat och idag är ägandet av samhällsfastigheter avsevärt mer diversifierat. Valet att äga eller hyra samhällsfastigheter är således en debatterad och aktuell frågeställning i svenska kommuner. LÄS MER
37. Ledarens kommunikation under Covid-19 : En kvalitativ studie om ledarens påverkan av distansarbete och digital kommunikation
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställning: Hur har ledarens kommunikation förändrats under Covid-19 och det ökade distansarbete? På vilket sätt har den förändring som skett av Covid-19-pandemin påverkat ledarskapet? Syfte: Studiens syfte är att undersöka om ledarens kommunikation har förändrats vid distansarbete under och efter Covid-19-pandemin. Studien strävar efter en bredare förståelse för vilka möjligheter och utmaningar ledaren bemöter med sitt ledarskap när kommunikationen endast sker via digitala verktyg. LÄS MER
38. Pandemins påverkan på revisionsarbete och dess olika processer : En studie om hur revisionsarbetet har påverkats och utvecklats till följd av Covid-19
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Covid-19 är en global pandemi som har haft en stark påverkan på världen och dess befolkning på många olika sätt. Arbetslivet, företagsamhet och således även revisionsbranschen har inte undkommit att drabbas. En normal vardag bestående av fysiska möten och interaktioner förändrades snabbt till att nästintill vara helt digitaliserad. LÄS MER
39. Resan till ekonomichef : En studie om kvinnliga ekonomichefers karriärvägar till chefsposition
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att belysa hur kvinnliga ekonomichefer upplever sin väg mot chefsposition. Frågeställning: Vilka hinder respektive möjliggörare upplever kvinnliga ekonomichefer att de möter under deras karriärvägar till chefsposition? Metod: Studien utgår från kvalitativ forskningsmetod med en induktiv ansats. LÄS MER
40. Event som marknadsföringsstrategi : En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2022-01-13 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för ekonomi, samhälle, teknik, Mälardalens Högskola Författare: Gustav Blomqvist Oliver Hedman Alexander Nordström Käll Titel: Event som marknadsföringsstrategi - En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Eventmarknadsföring, mässor, varumärkeskapital, varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet, varumärkesattityd. Frågeställning: Vad har event för påverkan på ett företags varumärkeskapital? På vilket sätt påverkar varumärkesattityd, varumärkeskännedom och varumärkeslojalitet ett företags varumärkeskapital efter ett event? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om eventmarknadsföring som en marknadsföringsstrategi påverkar företags varumärkeskapital. LÄS MER