Sökning: "frågeställning ekonomi"

Visar resultat 36 - 40 av 366 uppsatser innehållade orden frågeställning ekonomi.

  1. 36. ÄGA ELELR HYRA SAMHÄLLSFASTIGHETER : En flerfallstudie av relationen mellan strategisk och operativ styrning i svenska kommuner

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Malin Sandwall; Frida Åkerström; [2022]
    Nyckelord :Strategisk styrning; operativ styrning; samhällsfastigheter; offentlig sektor; äga eller hyra;

    Sammanfattning : Historiskt har samhällsfastigheter alltid ägts av offentlig sektor men på senare tid har intresset för utomstående investeringar från externa fastighetsbolag ökat och idag är ägandet av samhällsfastigheter avsevärt mer diversifierat. Valet att äga eller hyra samhällsfastigheter är således en debatterad och aktuell frågeställning i svenska kommuner. LÄS MER

  2. 37. Ledarens kommunikation under Covid-19 : En kvalitativ studie om ledarens påverkan av distansarbete och digital kommunikation

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nawal Ahmed Ali; Andreas Östlund; [2022]
    Nyckelord :Kommunikation; relation; distansarbete; ledarskap;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur har ledarens kommunikation förändrats under Covid-19 och det ökade distansarbete?  På vilket sätt har den förändring som skett av Covid-19-pandemin påverkat ledarskapet?  Syfte: Studiens syfte är att undersöka om ledarens kommunikation har förändrats vid distansarbete under och efter Covid-19-pandemin. Studien strävar efter en bredare förståelse för vilka möjligheter och utmaningar ledaren bemöter med sitt ledarskap när kommunikationen endast sker via digitala verktyg. LÄS MER

  3. 38. Pandemins påverkan på revisionsarbete och dess olika processer : En studie om hur revisionsarbetet har påverkats och utvecklats till följd av Covid-19

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hiba Obed; Christoffer Sinclair; Diana El Imam; [2022]
    Nyckelord :The audit process; audit; authorized public accountant; risk analysis; information gathering.; Revisionsprocessen; granskning; auktoriserad revisor; riskanalys; informationsinsamling.;

    Sammanfattning : Covid-19 är en global pandemi som har haft en stark påverkan på världen och dess befolkning på många olika sätt. Arbetslivet, företagsamhet och således även revisionsbranschen har inte undkommit att drabbas. En normal vardag bestående av fysiska möten och interaktioner förändrades snabbt till att nästintill vara helt digitaliserad. LÄS MER

  4. 39. Resan till ekonomichef : En studie om kvinnliga ekonomichefers karriärvägar till chefsposition

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Clara Björklund; Evelina Petersson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att belysa hur kvinnliga ekonomichefer upplever sin väg mot chefsposition. Frågeställning: Vilka hinder respektive möjliggörare upplever kvinnliga ekonomichefer att de möter under deras karriärvägar till chefsposition? Metod: Studien utgår från kvalitativ forskningsmetod med en induktiv ansats. LÄS MER

  5. 40. Event som marknadsföringsstrategi : En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliver Hedman; Gustav Blomqvist; Alexander Nordström Käll; [2022]
    Nyckelord :Eventmarknadsföring; mässor; varumärkeskapital; varumärkeskännedom; varumärkeslojalitet; varumärkesattityd;

    Sammanfattning : Datum: 2022-01-13   Nivå:            Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för ekonomi, samhälle, teknik, Mälardalens Högskola   Författare: Gustav Blomqvist             Oliver Hedman                 Alexander Nordström Käll                                                                                                                Titel: Event som marknadsföringsstrategi - En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Eventmarknadsföring, mässor, varumärkeskapital, varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet, varumärkesattityd.   Frågeställning: Vad har event för påverkan på ett företags varumärkeskapital? På vilket sätt påverkar varumärkesattityd, varumärkeskännedom och varumärkeslojalitet ett företags varumärkeskapital efter ett event?   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om eventmarknadsföring som en marknadsföringsstrategi påverkar företags varumärkeskapital. LÄS MER