Sökning: "frågeställning ekonomi"

Visar resultat 26 - 30 av 366 uppsatser innehållade orden frågeställning ekonomi.

  1. 26. Hur kundlojalitet och legitimitet påverkas av en greenwashingskandal

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Kristina Dahlin; Edda Ödqvist; [2022]
    Nyckelord :greenwashing; customer loyalty; newsmedias influence; social medias influence; sustainability; legitimacy; greenwashing; kundlojalitet; nyhetsmedias påverkan; social medias påverkan; hållbarhet; legitimitet;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur påverkas H&Ms kunder och dess lojalitet som följd av greenwashingskandaler, med hänsyn till deras befintliga hållbarhetssyn och hur de generellt påverkas av nyhetsmedia och social media? Hur förändrar H&M sin hållbarhetsrapportering för att stärka legitimiteten som följd av en förändrad kundlojalitet på grund av greenwashingskandal? Syfte: Syftet med studien är att beskriva och analysera kundernas lojalitet till företag till följd av en greenwashingskandal, med hänsyn till nyhetsmedia och social media samt kundernas hållbarhetssyn. Vidare undersöks om och på vilket sätt företagen förändrar deras hållbarhetsredovisning som följd av greenwashingskandalen som påverkat kundlojaliteten för att upprätthålla legitimitet. LÄS MER

  2. 27. Stor klumpsumma eller dyr månadskostnad - Vad är värst? : En mängd faktorer i en marknad, präglad av dåliga affärer.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oskar Backlund; Noel Dzogas; Karl-Henrik Krantz; [2022]
    Nyckelord :Privatleasing; nybilsköp; högengagemangsprodukter; informationssökning; köpbeteende; trygghet;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Datum: 2022-06-01    Nivå: Kandidatuppsats I företagsekonomi, 15 hp    Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet    Författare: Oskar Backlund          Noel Dzogas       Karl-Henrik Krantz   Titel: Stor klumpsumma eller dyr månadskostnad - Vad är värst? En mängd faktorer i en marknad, präglad av dåliga affärer.   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Privatleasing, nybilsköp, högengagemangsprodukter, informationssökning, köpbeteende, trygghet. LÄS MER

  3. 28. Ska jag, eller ska jag inte klaga? : En kvantitativ studie om konsumentens intention till att klaga inom modebranschen online.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Fatina Ode; Emelie Lundmark; Emelie Wallin; [2022]
    Nyckelord :Complaint intention; subjective norm; attitude; eWoM; Klagomålsintention; subjektiv norm; attityd; eWoM;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken påverkan har attityd, subjektiv norm och eWoM på konsumentens klagomålsintention? Syfte: Syftet med denna studie är att studera klagomålsintention ur ett konsumentperspektiv. Studien ämnar undersöka vilken påverkan attityd, subjektiv norm och eWoM har på konsumenten klagomålsintention. LÄS MER

  4. 29. Hur marknadsför man till den teknikdrivna generationen som ständigt utsätts för ny information? : Tjejer tillhörande generation Z: deras attityd och köpintention av marknadsföring på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Isabelle Geidemark; Jessica Hovergren Multas; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Attityd; Köpintention; Marknadsföringsverktyg.;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken attityd och köpintention finns hos tjejer i generation Z i relation till marknadsföring på Instagram? Är köpintentionen positivare för en typ av marknadsföring på Instagram?  Syfte: Syftet studien är att undersöka tjejer i generation Z’s attityder och köpintentioner av marknadsföring på Instagram. Vad det är för marknadsföring som når ut genom bruset? Av en beskrivande analys av enkätsvaren kan resultatet av denna studie hjälpa företag att förstå deras kunders preferenser inom marknadsföring på Instagram, där tjejer tillhörande generation Z är målgruppen. LÄS MER

  5. 30. Varumärkets betydelse i köpbeslutet av laptops - spelar det någon roll? : En kvantitativ studie om betydelsen av socialt inflytande, varumärkestillit, varumärkeslojalitet och priskänslighet i studenters köpbeslut av PC och Apple laptops.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Leonthin Strömberg; Ludvig Ahlqvist; Max Zetterlund; [2022]
    Nyckelord :Apple; PC; köpbeslut; varumärkesval; varumärkeslojalitet; varumärkesförtroende; socialt inflytande priskänslighet;

    Sammanfattning : Frågeställning:     1. Hur inflytelserika är de fyra oberoende variablerna: socialt inflytande, varumärkestillit, varumärkeslojalitet och priskänslighet i studenters köpbeslut av laptop?2. LÄS MER