Sökning: "frågeställning ekonomi"

Visar resultat 31 - 35 av 366 uppsatser innehållade orden frågeställning ekonomi.

  1. 31. När tar det slut? : En systematisk litteraturöversikt om eftervåldet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sandy Dinh; Emilia Mortensen; [2022]
    Nyckelord :Social work; post-separation violence; separation; intimate partner violence; Socialt arbete; eftervåld; separation; våld i nära relationer;

    Sammanfattning : Att lämna ett våldsamt förhållande innebär inte alltid att kvinnan frigörs. Kvinnor som väljer att separera möter ofta allvarliga konsekvenser i form av hot och kränkningar. Det våld som sker efter separation definieras som eftervåld. Syftet med studien är att undersöka fenomenet eftervåld med hjälp av befintlig forskning. LÄS MER

  2. 32. INDIVIDANPASSAD ELLER ÖVERVAKAD? : En kvantitativ studie om olika generationers attityder gentemot individanpassad marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nils Eriksson; Robin Gissler; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; personlig integritet; Attityd; Generation X; Generation Z.;

    Sammanfattning : Date:                       2022-01-12   Level:                      Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr    Institution:           School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University    Authors:                Eriksson Nils, 95/11/20               Gissler Robin, 93/09/27                           Title:                       Personalized or monitored?                                  A quantitative study regarding different generations’ attitudes towards  personalized marketing.   Tutor:                     Ulf Andersson    Keywords:             Personalized Marketing, Personal integrity, Attitude, Generation X & Z   Research questions:              RQ1:   In which aspects does the attitude towards personalized marketing                                           differ between consumers in Generation X and Generation Z?                                     RQ2:  How does the attitudes of consumers within Generation X and Generation Z affect their consumption of products from companies using personalized marketing?     Purpose:                The purpose of this paper is to explore whether the attitude towards personalized marketing differs between Generation X and Generation Z. LÄS MER

  3. 33. Individanpassad marknadsföring på Instagram och dess påverkan på konsumenter : En kvantitativ studie om konsumenters attityder gentemot individanpassad marknadsföring på Instagram

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Melinda Grennäs; Elin Linnakallio; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Datum:                               2022-01-14  Nivå:                                                         Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp  Institution:                         Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare:                         Elin Linnakallio                 Melinda Grennäs   (96/10/26)                          (98/06/08)          Titel:                                                         Individanpassad Marknadsföring på Instagram och dess påverkan på konsumenter: En kvantitativ studie om konsumenters attityder gentemot Individanpassad Marknadsföring på Instagram.   Handledare:                                             Rana Mostaghel  Nyckelord:                         Individanpassad Marknadsföring, Engagemang, Instagram, Beteendeintention, Attityd, Förtroende  Frågeställning:                 Vilken attityd har konsumenterna gentemot individanpassad reklam på Instagram?                                                                                                                                   Vilka faktorer påverkar köpintentionen hos konsumenterna när de exponeras för individanpassad marknadsföring på Instagram?   Syfte:                                                       Studien syftar till att undersöka konsumenters attityder gentemot individanpassad reklam på Instagram. LÄS MER

  4. 34. Influencer marketing : En kvalitativ konsumentstudie om hur betalda samarbeten påverkar trovärdigheten till en influencer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Ahlström; Hanna Stockelid; Andrea Jarnevall; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencers; paid collaborations; social media; credibility; Influencer marketing; influencers; betalda samarbeten; sociala medier; trovärdighet;

    Sammanfattning : Syfte & frågeställning: Uppsatsen syftar till att undersöka hur trovärdigheten till en influencer påverkas av betalda samarbeten i hopp om att kunna bidra till en djupare förståelse om de faktorer som påverkar en influencers trovärdighet som marknadsförare. För att besvara studiens syfte har följande frågeställning undersökts; Hur påverkar betalda samarbeten trovärdigheten till en influencer? Metod: För att kunna besvara syftet och få en djupare förståelse för ämnet har en kvalitativ undersökning genomförts genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 35. Vad påverkar föräldrars köpintentioner online? : En kvantitativ studie om konsumenters köpintentioner online vid köp av babyprodukter.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Ellinor Albinsson; Emilia Engström; Natasha Alvaro; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date:   2022-06-02  Level:   Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr  Institution:  School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University, 15cr  Authors:  Albinsson Ellinor (98/06/27)  Alvaro Natasha  (99/09/24) Engström Emilia  (98/06/20)  Supervisor:  Mostaghel Rana  Title:  What affects parents’ online purchase intentions?  Research question: What factors influence consumers’ purchase intentions online when buying baby products?  Purpose: The purpose of this thesis is to examine consumers' purchase intentions online when buying baby products. Also, what underlying factors underlie consumers' online buying intentions. LÄS MER