Sökning: "frågeställning ekonomi"

Visar resultat 41 - 45 av 366 uppsatser innehållade orden frågeställning ekonomi.

  1. 41. Konsekvenser i Pandemins spår - Har efterfrågan på kontorslokaler förändrats?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Gustav Ingvaldsson; [2021]
    Nyckelord :Efterfrågan; Marknadsanalys; Kontor; Covid-19; 4Q-modellen; Global kris; Urban ekonomi; Fastighetsvärdering; Coworking; Hemarbete; Demand; Market Analysis; Office Space; 4-Quadrant Model; Global Crisis; Urban Economics; Real Estate Valuation; Remote Work; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Since the outbreak of the pandemic early 2020, the world has experienced disruptive change in many of its foundations. Privileges as free movement, the freedom of assembly and simply being able to go to the movies have been replaced by strict local and national policies, limiting humans and companies. LÄS MER

  2. 42. How to Improve a Planning System and Workflow in a Quality Control Laboratory : A Case Study at Fresenius Kabi in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.); KTH/Industriell produktion

    Författare :Nejra Eminovic; Rana Tajik; [2021]
    Nyckelord :Fresenius Kabi; QC; lab efficiency; WFM; planning; scheduling; Fresenius Kabi; QC; effektivitet; WFM; planering; schemaläggning;

    Sammanfattning : Laboratories within quality control are very complicated to schedule due to the high product mix and diversified products tested with many different analysts and instruments. Thus, it requires a flexible planning system to change and improve the overall lab performance and increase efficiency. LÄS MER

  3. 43. Influencer marketing : en studie om konsumentens relation till ett företag

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Karlsson; Josefine Hjelte; [2021]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Consumer behavior; Credibility; Relationshipmarketing; Attitude; Brand loyalty; Sociala medier; Influencer marketing; Konsumentbeteende; Trovärdighet; Relationsmarknadsföring; Attityd; Varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Idag är sociala medier en stor del av många människors liv och något som utvecklats markant de senaste åren. Många företag figurerar därför på sociala medier och samarbetar med kända profiler och influencers för att kommunicera ut sina produkter. LÄS MER

  4. 44. Hur anställda påverkas vid implementering av industri 4.0 i tillverkande företag

    M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Randy Shamorad; Beraz Omar; [2021]
    Nyckelord :Industri 4.0; Internet of Things; Big Data; Smarta fabriker; Cloud Computing; Cyber Security; Connectivity och Additive Manufacturing.;

    Sammanfattning : Det blir viktigare för företag att tillämpa lyckade implementeringar på arbetsplatser. Detta för att kunna matcha den ökande standarden som företag ställs inför. Företaget pressas därför från flera olika fronter. Teknologier kan därför implementeras som en del av industri 4. LÄS MER

  5. 45. Rapporteringskravets påverkan på hållbarhetsrapporteringen : En jämförelse av innehållet mellan fyra olika branscher

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Niclas Arvidsson; Jonatan Alvarson; [2021]
    Nyckelord :Stakeholder; Stakeholder Theory; legitimacy theory; CSR-reporting; Sustainability report; Triple bottom line; reporting requirements.; Intressenter; intressentteorin; legitimitetsteorin; CSR-rapportering; hållbarhetsredovisning; Triple Bottom Line; rapporteringskrav;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Hållbarhet har blivit ett växande samtalsämne och ett ökat tryck på hållbarhet har lett till att ett lagkrav har tillsatts för att företag ska redovisa hållbarhet i årsredovisningen. Bland annat har GRI tagit fram riktlinjer för en tydlig struktur för hållbarhetsredovisningen men problemet är att företaget jobbar med olika intressenter och använder sig av olika indikatorer vid redovisningen vilket i sin tur gör det svårt att jämföra olika hållbarhetsredovisningar med varandra. LÄS MER