Sökning: "franchise retail"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden franchise retail.
1. Den olönsamma e-‐handeln för dagligvaror : Möjligheter och utmaningar i en decentraliserad organisation
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Livsmedelsförsäljningen online befinner sig i den mest expansiva fasen i branschens historia. Det är svårt att hitta en prisnivå som täcker de tillkommande kostnaderna som onlinehandeln medför och som kunderna är villiga att betala. LÄS MER
2. Omni-Channel Retailing : Blurring the lines between online and offline
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background Omni-channel retailing has developed as an extension of multi-channel retailing. The difference between the concepts is the level of integration, where an omni-channel requires seamless and complete channel integration compared to a multi-channel where the level of integration varies from non-existing to high. LÄS MER
3. Styrsätt i plurala organisationer mot ökad målöverensstämmelse
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to examine how plural organizations use different control methods in order to achieve goal congruence. Methodology: A qualitative case study has been conducted. LÄS MER
4. Shop employees as a source of innovation : A study of Dutch franchise retail organizations
Master-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Background: These days in uncertain circumstances and economic downturn, innovation is very important for organizations. This applies also on Dutch franchise retail organizations (DFRO’s) and its suppliers, which are in focus in this thesis. LÄS MER
5. Franchising : - Franchisetagarens möjligheter till förändring av varuutbudet.
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Franchising är en form av samverkan mellan två näringsidkare; franchisegivaren och franchisetagaren. Precis som andra former av verksamheter är det viktigt för franchiseföretag att kunna anpassa sig till marknadsförändringar och kunna erbjuda ett konkurrenskraftigt utbud. LÄS MER