Sökning: "fysisk marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade orden fysisk marknadsföring.

  1. 1. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER

  2. 2. Du kan inte lura ett barn, eller? - En undersökning om barns skydd vid personifierad onlinereklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Tomasine Cooper Ellhammar; [2023]
    Nyckelord :onlinereklam; MFL; GDPR; LEK; Barnkonventionen; DSA; TikTok; EU-kommissionen; Law and Political Science;

    Sammanfattning : With the development of digitalization, personalized online advertising has grown worldwide. This means that companies, through so-called Cookies, collect personal data about the consumer to then create online advertising based on the consumer's interests. LÄS MER

  3. 3. Den ”gröna” ambitionen : en granskning av hur greenwashing yttrar sig inom fysisk planering

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Moa Johansson; [2023]
    Nyckelord :hållbarhet; stadsplanering; marknadsföring; landskapsarkitektur; Hammarby Sjöstad; Västra Hamnen;

    Sammanfattning : Denna uppsats utforskar hur greenwashing yttrar sig inom den fysiska planeringen, med syfte att synliggöra problemet och på detta sätt förebygga att framtida misstag sker. Till en början undersöks ämnet övergripande och senare analyseras planeringsprocessen och resultatet av två olika stadsbyggnadsprojekt, Hammarby Sjöstad i Stockholm och Västra Hamnen i Malmö. LÄS MER

  4. 4. Curling i samtidens sken En djupdykning i marknadsföring och konsumentgrupper

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Tijanic Marko; [2023]
    Nyckelord :Curling; marknadsföring; konsumentgrupper;

    Sammanfattning : Curling härstammar från Skottland och spåras tillbaka till 1500-talet. Curlingen kom till Sverige i mitten av 1800-talet och Svenska Curlingförbundet bildades i början av 1900-talet. LÄS MER

  5. 5. Återförsäljarens mixed branding strategier : Beslutsfattande vid exponering av lyxvarumärken i fysisk butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alexander Oberg; Michelle Edvinsson; Lamija Cekic; [2023]
    Nyckelord :Retailers; mixed branding; luxury fashion; marketing; visual merchandising; exposure and decision making; Återförsäljare; mixed branding; lyxmode; marknadsföring; visual merchandising; exponering och beslutsfattande.;

    Sammanfattning : Studien har med en kvalitativ ansats analyserat och diskuterat återförsäljarens beslutsfattande vid exponering och marknadsföring av lyxvarumärken, inom ramen för mixed branding strategier. Studiens syfte har grundat sig på att utforska tillvägagångssättet, hur återförsäljare tillämpar marknadsföringsstrategier och riktlinjer, samt återförsäljarens ansvar vid exponering och marknadsföring i fysisk butik. LÄS MER